fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית נצרת עילית תשיב לתושבים כספי ארנונה עודפים שגבתה

העירייה התחייבה בבית המשפט המחוזי בנצרת במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה כי תערוך מדידה מחודשת לצורך חישוב מיסי הארנונה בבתים בעיר. בנוסף בית המשפט קבע כי העירייה לא ביצעה חריגה בגביית הארנונה, ודחה את הדרישה להחזר כספי של 12 מיליון שקלים
עיריית נצרת עילית
בניין עיריית נצרת עילית (צילום: יצחק סולומון)
השופטת נחמה מוניץ
השופטת נחמה מוניץ (באדיבות אתר בתי המשפט)

בית המשפט המחוזי בנצרת קיבל באופן חלקי את התביעה הייצוגית שהגישה תושב העיר נגד עיריית נצרת עילית בנושא חישובי הארנונה. התביעה הייצוגית הוגשה על חישוב ארנונה לפי מ"ר וקביעת שיעור הארנונה השנתי בבתים בעיר.

בתביעה הייצוגית נטען כי העירייה מעגלת שטחים לצורך תחשיב הארנונה, וכל חלק של מ"ר מחויב כשלם.  בבית המשפט העירייה התחייבה כי תפסיק לחדול  "מעיגול השטחים", והתחייבה להשיב את סכומי הארנונה שנגבו ביתר לאחר שתערוך מדידה בנכסי המגורים בעיר ותקבל נתונים מדויקים על אותם רישומים שלגביהם נערך חישוב זה.

הדיון השני היה על שיטת חיוב הארנונה. על פי פסק הדין בתים שגודלם עד 90 מ"ר חויבו בצו ארנונה לפי בתים שגודלם מעל 91 מ"ר, ובתביעה טענו לחיובי יתר. לפיכך, העירייה התבקשה להחזיר לתושבים סכום של  כ-12 מיליון שקלים, וזאת  עבור השנתיים שקדמו להגשת התביעה. לגבי טענה זו השיבה העירייה  בבית המשפט כי שינתה את שיטת החישוב של חיוב הארנונה למגורים בשנת 1992, וביטלה חיוב מדורג עבור נכסי מגורים והחלה לחייבם לפי התעריף הגבוה באופן גורף.

בתגובת העירייה שיוצגה על ידי משרד עו"ד עפר שפיר טענה כי משרד הפנים הנחה את העירייה לעדכן את תעריפי הארנונה למגורים וכך עשתה. עוד טענה העירייה לשיהוי בהגשת התביעה שכן האירועים התרחשו בשנת 1992. בית המשפט קיבל את טענת  העירייה וקבע כי היא פעלה בהתאם לדין וכי לא ניתן לייחס לה חריגה מדיני ההקפאה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות