fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עו"ד גורדון, הגזבר לוי והמבקר בר רבי, אבירי איכות השלטון

שומרי הסף של עיריית נצרת עילית, זכו לכבוד מהתנועה לאיכות השלטון על מלחמתם בשחיתות
עו"ד ערן בר רבי (צילום: דן גושן)
עו"ד ערן בר רבי (צילום: דן גושן)

אותות אבירי איכות השלטון לשנת 2013 הוענקו על ידי התנועה לאיכות השלטון במוזיאון תל אביב לאמנות. בקטגוריית חושפי שחיתויות ניתן האות לשלושת עובדי עיריית נצרת עילית: היועצת המשפטית עו"ד אולגה גורדון, המבקר ערן בר רבי והגזבר עופר לוי, שעשו חיים קשים לראש העיר שמעון גפסו, וקיבלו מעמד של חושפי שחיתויות ממבקר המדינה.

מנימוקי הוועדה לבחירתה של גורדון: "עו"ד גורדון פעלה בנחישות ובאומץ למען שמירה על טוהר המידות בעירייה. במהלך שנות עבודתה בעירייה, אולגה התריעה ונקטה פעולות לחשיפה של חשדות לשחיתות ולמניעת מעשים שיש בהם הפרת כללי מינהל תקין ופגיעה בטוהר המידות".

הנימוקים לבחירתו של הגזבר עופר לוי: "פעל בנחישות ובאומץ למען שמירה על הקופה הציבורית ועל טוהר המידות בעירייה. לוי עובד בעיריית נצרת עילית מעל 25 שנים והחל משנת 2009 נחשף לפעולות בלתי תקינות ולניצול בלתי חוקי של כספי ציבור בעירייה. כאיש מקצוע וכעובד ציבור נאמן סרב עופר להשלים עם פעולות אלו והחל להתריע ולפעול כנגדן. כתוצאה מפועלו, שנבע מיושרו המקצועי והאזרחי, נאלץ עופר להתמודד עם רדיפה אישית מטעם ראש העיר. רדיפה זו כללה התנכלויות, הערמת קשיים, הטרדות ואיומי פיטורין. אולם עופר, כמי שמחויב למאבק לתקינות, לא פסק מרדיפת הצדק ומהשמירה על הקופה הציבורית. במעשיו לקח על עצמו עול כבד וסיכון ממשי לעתידו המקצועי, ואנו כציבור חבים לו חוב גדול על מסירותו להפוך את החברה בה אנו חיים למקום טוב יותר".

האבירים עו"ד אולגה גורדון, המבקר ערן בר רבי והגזבר עופר לוי (צילום: דן גושן)
האבירים עו"ד אולגה גורדון, המבקר ערן בר רבי והגזבר עופר לוי (צילום: דן גושן)

הנימוקים לבחירתו של עו"ד ערן בר-רבי: "מבקר עיריית נצרת עילית, פעל בנחישות ובאומץ למען שמירה על טוהר המידות בעירייה. פעל למניעה של מעשי שחיתות ומעשים שיש בהם הפרת כללי מינהל תקין ופגיעה בטוהר המידות. פועלו של ערן נעשה בתנאים קשים ותוך רדיפה של גורמים בעירייה והעומד בראשה כנגדו".

כתוצאה מפועלה, שנבע מיושרה המקצועי והאזרחי, נאלצה אולגה להתמודד, החל משנת 2011,  עם רדיפה מטעם ראש העירייה. רדיפה זו כללה התנכלויות, הטרדות, שימוש במילים בוטות ואיומי פיטורין. אולם אולגה, כמי שמחויבת למאבק לתקינות, לא פסקה מרדיפת הצדק ומהניסיון לבער את השחיתות בעיריית נצרת עילית. במעשיה נטלה על עצמה אולגה עול כבד וסיכון ממשי לעתידה המקצועי, ואנו כציבור חבים לה חוב גדול על מסירותה להפוך את החברה בה אנו חיים למקום טוב יותר.

אולגה פעלה בשיתוף פעולה עם מבקר העירייה וגזבר העירייה. החזית האחידה, שיצרו שלושת שומרי הסף, בעירייה אפשרה להם לעמוד אל מול הלחצים וההתנכלויות ולבצע תפקידם נאמנה, למען תושבי העיר והגנה על ערכי הדמוקרטיה.

מבקר המדינה ונציב תלונות אף הוציאו לפני כחודש וחצי צו הגנה זמני לעו"ד גורדון. ממבקר המדינה נמסר, כי הצו הוצא לאחר שהתברר כי לאחר שנבחר מחדש בחודש שעבר, חידש ראש העירייה שמעון גפסו את "ניסיונותיו לפגוע במעמדה, בתפקידה ובסמכויותיה כפי שעשה במהלך הקדנציה הקודמת שלו כראש עירייה".

לוי פעל בשיתוף פעולה עם היועצת המשפטית של העירייה ועם מבקר העירייה. החזית האחידה שיצרו שלושת שומרי הסף בעירייה אפשרה להם לעמוד למול הלחצים וההתנכלויות ולבצע תפקידם נאמנה, למען תושבי העיר והגנה על ערכי הדמוקרטיה.

בר רבי העניק גיבוי חשוב ליועצת המשפטית של העירייה ולגזבר העירייה, שסבלו מהתנכלויות עקב חשיפת השחיתות. יחד יצרו שלושת שומרי הסף חזית אחידה ולכידות נדירה, שאפשרה להם לעמוד בפרץ ולבצע תפקידם נאמנה, למען תושבי העיר והגנה על ערכי הדמוקרטיה. במעשיו לקח על עצמו ערן סיכון ממשי לעתידו המקצועי, ואנו כציבור חבים לו חוב גדול על מסירותו להפוך את החברה בה אנו חיים למקום טוב יותר.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות