fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נצרת עילית: תלמידים פספסו טיסה ממוסקבה בשל חגיגות 1 במאי

בעוד שבעולם כבר הפסיקו לחגוג את יום הפועלים, מתסתבר שברוסיה עדיין חוגגים ובגדול. מסעם של תלמידי אורט אלון, התארך בשלושה ימים בגלל פקקי תנועה. המשלחת לא לקחה בחשבון עומסי תנועה כבדים במוסקבה בגלל האירועים והחמיצה את הטיסה
תלמידי נצרת עילית במוסקבה (צילום: עצמי)
תלמידי נצרת עילית במוסקבה (צילום: עצמי)

"פספסנו את הטיסה בגלל הפקקים", כך סימס אחד התלמידים בהודעת וואטסאפ ששלח להוריו בבוקר יום חמישי שעבר, בו אמור היה לחזור לארץ יחד חבריו. ההודעה נשמעה בהתחלה כמו בדיחה של האחד באפריל ובהמשך הפכה לתרחיש דרמטי, שהגיע עד להתערבות ראש העיר וקונסול ישראל במוסקבה.

כתוצאה מהפקקים בגלל חגיגות ה-1 במאי המסורתיות במוסקבה, המשלחת ובה 21 תלמידים מצאה את עצמה תקועה במוסקבה ללא טיסות יוצאות לארץ וללא הסדר שהייה בבית מלון.

בניסיון לפתור את הבעיה נכנסו לתמונה ראש העיר שמעון גפסו, מנהל אגף החינוך בוריס ברודסקי ומנהלת בית הספר אורט אלון, אורנה פישר . גפסו הנחה את מלווי המשלחת לקחת את התלמידים לשהייה בבית מלון עד להסדרת הטיסה תוך שהוא מתחייב להסדרת העניין הכספי בהמשך. "מה שהיה חשוב באותו רגע זה להביא את הילדים לארץ ולדאוג שבמהלך השהייה הנוספת שלהם במוסקבה ישהו בבית מלון ויקבלו ארוחות כשרות. לעניין הכספי יימצא פתרון וזה לא הבעיה מבחינתי. מה שחשוב היה שהילדים יחזרו בשלום".

להסדרת הטיסה נתבקשה התערבות גם של קונוסול ישראל במוסקבה. בית חב"ד נרתם לספק ארוחות כשרות וחמות וכן יזם קבלת שבת חגיגית בבית המלון בו שהו התלמידים. "סך הכל זו הייתה חוויה מעניינת לשהות שלושה ימים נוספים ברוסי, קיבלנו יחס מעולה והדאגה של כולם בארץ מאוד ריגשה אותנו", סיפר אחד התלמידים

סוף הסיפור היה טוב. המשלחת חזרה לארץ ביום ראשון השבוע עם מזוודה עמוסה בחוויות. "הסמינר היה חוויה מלמדת, מעשירה ומגבשת", סיכמה סגנית מנהלת בית הספר אבישג מלחי "התלמידים נפגשו עם הקוסמונאוטים הרוסים, יורי אושיצוב וסרגיי ולקוב, היו מרתקים והותירו את התלמידים והמורים פעורי פה לנוכח החוויות והתמונות".

תלמידי נצרת עילית במוסקבה  (צילום: עצמי)
תלמידי נצרת עילית במוסקבה (צילום: עצמי)

התלמידים סיפרו כי גם הסיורים הלימודיים במרכז האימונים וההכשרה הי מעניינים ותרמו מאוד להבנת תהליכי הפיתוח של הניסויים המדעיים שנערכים בארץ. "התלמידים שבו לארץ מרוצים ביותר מהסיורים, מהלמידה ומהחוויה המעשירה והמעצימה. בין היתר ביקרו באתרי תרבות והיסטוריה רוסיים כמו – הקרמלין, הכיכר האדומה, מוזיאון החלל, תערוכת ההיסטוריה הרוסית, תחנות מטרו מעניינות, רחוב ארבט ושוק איזמאילוב", סיפה מלחי וציינה כי בטקס סיום הסמינר התלמידים קיבלו תעודות והצטלמו למזכרת עם הקוסמונאוט סרגיי וולקוב, שמתעתד לצאת לחלל בחודש ספטמבר הקרוב.

בנוגע לעיכוב בחזרה לארץ נמסר מהנהלת בית הספר בתגובה: "עקב פקקי תנועה בעקבות ה 1 במאי, חברי המשלחת לא הגיעו לטיסה במועדה ולכן נשארו את סוף השבוע במלון בשדה התעופה עד למציאת מקומות טיסה בחזרה. מנהלת בית הספר, מנהל אגף החינוך, ראש העיר קונסול ישראל במוסקבה, סוכנות הנסיעות ונציגי חברת אל על בשדה, נרתמו והתגייסו להסדרת החזרה ולהנעמת השהות הנוספת. גולת הכותרת בסוף השבוע הייתה ארוחת שישי וקבלת שבת באדיבות בית חב"ד במוסקבה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות