fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נצרת עילית: תלמידים מתקנים מחשבים ומחלקים לילדים נזקקים

תלמידי תיכון בנצרת עילית משמישים מחשבים שאספו מפחי זבל ומבצעים בהם פעולות "החייאה" בצירוף תעודת אחריות לתיקון כל תקלה שתצוץ בעתיד
תלמידים אוספים מחשבים מפחי אשפה
גדולים מהחיים. תלמידים אוספים מחשבים מפחי אשפה (צילום: ישראל פרץ)

המחשב שבק חיים והושלך לפח הזבל? בנצרת עילית יש סיכוי "שיקום לתחייה" וימשיך לפעול אצל משפחה שאין ידה משגת לקנות מחשב חדש. 40 בני נוער מומחים למחשבים, יוצאים מדי שבוע לרחובות העיר כדי לאסוף מחשבים ישנים ומקולקלים שהושלכו לזבל. המחשבים עושים דרכם מהזבל אל מעבדת תיקונים שהקימו התלמידים במסגרת פרויקט "נטע" למצוינות טכנולוגית, שיזמה העירייה בשיתוף חברת "סיסקו" והסוכנות היהודית.

מעבדת השירות ממוקמת בתוך בית ספר ומעניקה במשך כל ימות השנה שירות תיקונים מיוחד לתושבי העיר, במחירים סמליים. "התושבים מביאים את המחשב אלינו ואנחנו מתקנים אותו", מספרת רויטל מירסקי, תלמידת כיתה י', "כשמדובר בתיקון שמצריך רכישה של רכיב מסוים, בעל המחשב רוכש את הרכיב ואנחנו מרכיבים. התיקון עוזר לנו גם בהתנסות מעשית וגם חוסך כסף לתושבים".

מנהל אגף החינוך בעירייה, בוריס ברודסקי: "מדובר בתלמידים שמקבלים קורסי הכשרה והסמכה לתעודות יוקרתיות ברמה בינלאומית בתחום המחשבים. הם מקבלים את ההכשרה ובתמורה מבצעים פעילות התנדבותית למען הקהילה".

כולם התלהבו
הרעיון לאסוף מחשבים מפחי זבל נולד כאשר אחד התלמידים ראה במקרה את שכנו משליך מחשב ישן לזבל. "התלמיד בא עם הרעיון וכולם התלהבו. יצרנו קשר עם אגף הרווחה, כדי שניתן יהיה להעביר את המחשבים המתוקנים למשפחות נזקקות. התלמידים מצליחים לתקן כמעט כל מחשב שמושלך לזבל וגם אם המחשב לא חוזר לחיים הם לוקחים ממנו חלקים שמישים ומרכיבים אותם במחשבים מקולקלים שמובאים למעבדה", מספרת מנהלת הפרויקט עינב סויסה.

ראש העירייה שמעון גפסו בירך על היזמה. "נצרת עילית התברכה בנוער איכותי מאין כמוהו. התפקיד שלנו הוא לטפח אותו, לכוון ולהוביל להישגים הן בתחום הלימודי והן בתחום הערכי חברתי", אמר.

עד כה נמסרו עשרות מחשבים למשפחות נזקקות ולקראת סיום שנה"ל, התלמידים אף ארגנו יריד מכירת מחשבים לתושבי השכונה הדרומית במחירים סמליים של 100- 400 שקלים.

תלמידים אוספים מחשבים מפחי אשפה
גדולים מהחיים. תלמידים אוספים מחשבים מפחי אשפה (צילום: ישראל פרץ)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות