fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נצרת עילית: נחנך מועדון כושר ע"ש עדן אטיאס

טקס הסרת הלוט התקיים אתמול (מוצ"ש) בקאנטרי ספא נצרת עילית, במעמד ראש העירייה שמעון גפסו, רב העיר ישעיהו הרצל, האם השכולה איליה אטיאס ועשרות חברים ומוקירי זכרו של עדן ז"ל
מועדון עדן. ע"ש של עדן אטיאס מנצרת עילית
מועדון עדן. ע"ש של עדן אטיאס מנצרת עילית (צילום: ישראל פרץ)

חודשים וחצי לאחר הירצחו על ידי מחבל פלסטיני, בעת שישן באוטובוס בדרכו לבסיס, הונצח אמש, (מוצ"ש) שמו של החייל עדן אטיאס ז"למנצרת עילית, במועדון הכושר בקאנטרי קלאב העירוני, בו נהג לבלות ולהתאמן. הטקס המכובד נערך במעמד: ראש העירייה שמעון גפסו, מ"מ אלכס גדלקין, הסגנים אלכס גופמן ונתנאל טויטו וחברי מועצה חיזקו את האם השכולה איליה ומשפחת אטיאס. "נצרת עילית תמיד תעמוד לצידכם ונמשיך לנסות ולסייע ככל שנוכל", הבטיח גפסו ואמר כי הנצחתו של עדן היא המעט שהעירייה יכולה לעשות. בטקס נכחו נציגי צה"ל, יו"ר יד לבנים גאולה בן ישי ומנהלת בית הספר אורט "שרת" סיגל ברגר.

 האירוע נפתח בטקס הסרת הלוט מעל השלט בכניסה למועדון עדן. על הקיר לצדו, הוצב דיוקן מאויר של עדן אטיאס ז"ל אשר בוצע על ידי מדריך חוג הציור בקאנטרי. בהמשך, נערך טקס ממלכתי בהנחייתה של עדי האס וקטעי נגינה בפסנתר בביצוע מאור רובין . גפסו: "בכל שנה, בטקס במרכזי של יום הזיכרון לחללי צה"ל, כשמקריאים את שמות הנופלים אני מתפלל בכל מאודי שהרשימה הזאת לא תתארך. לצערנו הרב, הרשימה השנה התארכה. עדן היקר, מטובי בנינו, הצטרף לרשימה ורק בגלל שהיה יהודי, רק בגלל שלבש מדי צה"ל וסימל את ריבונותו של העם היהודי במדינת ישראל".
מועדון עדן. ע"ש של עדן אטיאס מנצרת עילית
מועדון עדן. ע"ש של עדן אטיאס מנצרת עילית (צילום: ישראל פרץ)

המנכ"ל אבודרהם הקריא את דבריהם של יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי וחה"כ אופיר אקוניס סגן השר במשרד ראש הממשלה. "עם ישראל כולו הזדעזע והביע שאט נפש מהמעשה. בנסיבות הטרגיות האלה משרד רוה"מ מחזק את ידיהם של אלה שקיבלו את ההחלטה להנציח את עדן במקום שבו נהג להתאמן כך יזכרו אותו תמיד תושבי העיר כולה". יו"ר הסוכנות שרנסקי כתב: "רציחתו של עדן הייתה ניסיון לערער על ריבונותה וקיומה של מדינת ישראל אבל אנחנו איתנים באחיזתנו, ועם ישראל כולו עומד לצד המשפחה תומך ומחבק ". עוד הוסיף המנכ"ל: "כולנו פשוט מעוניינים לחבק אתכם, לחזק ולתמוך ואנו מודים לכם על כך שהנכם מאפשרים לנו זאת, עכשיו ובעתיד. זכר יקירכם יקבל חיות באירועי ספורט שונים, אשר יהיו בשיתוף עם מרכז הצעירים וגורמים עירוניים נוספים". מנהלת בית הספר אורט "שרת",סיגל ברגר, בו למד אטיאס הוסיפה: "פתחתי את ספר המחזור וראיתי מה כתבו על עדן חבריו ומוריו. ראיתי תכונות שמשלבות  ענווה ויושר, חברות אמת ואהבת המולדת . נזכור תמיד את המבט הקורא לטוהר ולתמימות, וננצור זכרו של נער מאושר, אהוב ומוערך".

גפסו מסיר את הלוט במועדון הכושר
גפסו מסיר את הלוט במועדון הכושר (צילום: ישראל פרץ)

 

התאמן שלושה ימים לפני מותו
אטיאס ז"ל, הגיע לאימון במועדון, שלושה ימים לפני הירצחו. הוא תועד במצלמות האבטחה כשהוא מניח את התיק בכניסה לאולם ונראה מאושר. במהלך השבעה, סיפר על כך, מנכ"ל החברה לפיתוח נצרת עילית, ניר אבודרהם לגפסו.גפסו הציע להנציח את עדן ולקרוא על שמו את המועדון שבו אהב להתאמן. ההצעה אושרה על ידי האם איליה ובהמשך על ידי דירקטוריון החברה.  

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות