fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נפרדים מגסטון

האינסטלטור של עיריית נצרת עילית, המכונה "מייקל ג'קסון המקומי", גסטון כהן, הלך לעולמו בודד וערירי בבית האבות בשפרעם. בזכות אנשים טובים נערכה לו הלוויה מכובדת ותוקם מצבה על קברו. מאיר ג'אנו: "גסטון טיפל אישית בהרבה נרקומנים ואלכוהוליסטים, תמיד שר ורקד, מעולם לא הפריע לאף אחד"
גסטון כהן (צילום עצמי)
גסטון כהן (צילום עצמי)
גסטון כהן (צילום עצמי)
גסטון כהן (צילום עצמי)

בשנות ה- 80 וה- 90 של נצרת עילית, כשהעיר הייתה בשיאה, היה גסטון כהן, אינסטלטור בעיריית נצרת עילית, אחת הדמויות היותר מוכרות בעיר. הוא נהג להגיע למרכזים בעיר, למועדונים ולפאבים, ולמרכז רסקו, שהיה אז המוביל בעיר ולפצוח בריקוד בסטייל מייקל ג'קסון, שזכו למעריצים רבים. "היינו עושים מעגל סביבו, הוא היה כמובן באמצע, והיינו שרים לו 'גסטון לה טלפון'", משחזרים תושבים בעיר.

בשבוע שעבר הלך גסטון כהן לעולמו, כשהוא בודד וערירי, ללא משפחה, בלי איש שיקרא קדיש על קברו, בלי יכולת לממן מצבה על קברו.אנשים טובים, ביניהם מאיר ג'אנו, נרתמו לארגן לו מסע הלוויה מכובד.

גסטון כהן, בן 69 במותו, שהה בבית האבות בשפרעם ב- 10 השנים האחרונות. לפני שנים חלה, מחלתו הלכה והחמירה והוא כבר לא יכול היה לעמוד על הרגליים. הוא אושפז בבית האבות בשפרעם. "אני והאחים שלי נהגנו לבקר אותו מדי פעם, הוא היה צלול, תמיד צחק אתנו", משחזר מאיר ג'אנו, תושב העיר, "למזלנו התקשר אלי מישהו מבית האבות, אמר שגסטון נפטר ומכיוון שאף אחד לא מבקש לקבור את הגופה, היא תיקבר בבית עלמין נוצרי בשפרעם".

ג'אנו מייד עירב את עיריית נצרת עילית, רכב של חברת קדישא נסע לשפרעם להביא את הגופה, "הסתובבתי ברסקו וביקשתי מאנשים שיבואו להלוויה כדי שיהיה מניין, כדי לעשות לו כבוד אחרון. אני זיהיתי את הגופה, תוך שעתיים ארגנו את ההלוויה", הוא משחזר.

בין אלה שסייעו היה ראש העיר המושעה של נצרת עילית, שמעון גפסו. "עשינו לו כבוד אחרון", אמר ג'אנו, שהבין שאחרי שדאג לקבורה הולמת הוא חייב לדאוג גם למצבה. מייד פנה לנוכחים שהרימו תרומה צנועה כל אחד. השמועה פשטה בכל העיר ורבים התקשרו בימים האחרונים וביקשו גם הם לתרום. ג'אנו, שמתכוון לארגן גם טקס לציון ה- 30 למותו של גסטון, משבח את שיש דיין, שהבטיח להשלים כל סכום שיידרש להקמת המצבה.

"יש הרבה אנשים טובים בעיר, כולם עושים מצווה גדולה",הוא אומר ומביא דוגמה: "ריגש אותי כשילדה קטנה, שקיבלה 72 שקלים ליום הולדתה, תרמה את כל הכסף". שכן של גסטון כהן, שמואל ירקוני, מספר: "הוא היה איש טוב, אחד האינסטלטורים הכי טובים בעירייה, פתר בעיות ביוב שאחרים לא ידעו לפתור. הוא היה ערירי, ללא משפחה, השכנים דאגו לטפל בו, לא פעם דאגנו לו לאוכל, עד שביום אחד הוא נפל ונלקח לבית אבות".

מאיר ג'אנו: "הוא היה נשמה טובה שתמיד עזר לזולת, הוא טיפל אישית בהרבה נרקומנים ואלכוהוליסטים, תמיד שר ורקד, מעולם לא הפריע לאף אחד, בעיני הוא מסמל את נצרת עילית היפה והטובה של פעם". ג'אנו ביקש להודות לכל התושבים שהרימו תרומה.

הכתבה המורחבת תפורסם היום (שישי) ב"ידיעות הגליל"

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות