fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נסע לתורכיה כדי לחלץ את בנו שהתגייס לדאעש

הצעיר נסע עם עוד מספר חברים במטרה להתגייס לשורות ארגון הטרור הרצחני, חזר בו ונעצר. חבר: "ישבנו, צחקנו, אפילו דיברנו, אבל אף פעם לא עלה הנושא של לנסוע לסוריה ולהילחם עם דאעש. מה אנחנו משוגעים?"
(צילום: פנתרמדיה)

תושב כפר יפיע הסמוך לנצרת, נסע לתורכיה, כדי לחלץ את בנו מדאעש, לשורותיו התגייס, חזר בו ונעצר.  תושב יפיע, בן 20, נעלם לפני כחודש ועלה החשד כי התגייס לשורות ארגון הטרור הרצחני. גורמים במגזר הערבי, המכירים את המקרה מקרוב, מספרים כי הצעיר נסע לתורכיה, משם הסתנן לתורכיה במטרה להילחם עם דאעש, אך ברגע האחרון התחרט ושב לתורכיה.

הצעיר נסע לתורכיה יחד עם שלושה חברים נוספים. "זה לא שבאמת הם מאמינים במה שדאעש עושה ומאמין, זה נהפך למעין טרנד אצל הצעירים במגזר הערבי. הם לא באמת מבינים את המשמעות של מה שהם עושים", אומר קרוב משפחה של הצעיר, שמבהיר כי הוא התחרט על כוונתו וכי אינו מאמין בדרך של דאעש. אותו קרוב אמר כי הוא קורא לחבריו כמו לצעירים במגזר הערבי לחשוב היטב לפני שהם עושים את המהלך.

הצעיר שחזר לארץ הועבר לחקירת השב"כ. אחד מחבריו סיפר כי עד עצם היום הזה אינו מאמין כי חבריו יצאו לסוריה וכי הכל היה בגדר צחוק וקרה בהפתעה ובמהירות. תמיד ישבנו, צחקנו, אפילו דיברנו, אבל אף פעם לא עלה הנושא של לנסוע לסוריה ולהילחם עם דאעש. מה אנחנו משוגעים? לא יודע מה קרה להם, לא מבין למה הם טסו לשם, אבל הכי חשוב זה שברגע הנכון נפל להם האסימון והם הבינו שאין להם מה לחפש שם", אמר.

בני משפחתו של הצעיר חזרו וקראו לצעירים מהמגזר הערבי, שבתקופה האחרונה נוהרים לדאעש, לשוב שוב לפני שהם עושים את הצעד, שעלולות להיות לו השלכות מרחיקות לכת.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות