fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנכ"ל פניציה: בסוף החודש המפעל נסגר

מנכ"ל מפעל פניציה בנצרת עלית, ערן חיימוביץ' הציג אתמול (ראשון) תמונת מצב מלאה לגבי מצבו של המפעל. "אני עובד במפעל 17 שנים, מתוכם 8 חודשים בתפקיד המנכ"ל. התחלתי בפס הייצור, ולמדתי להכיר את החברה מלמטה. פניציה היא המשפחה והבית שלי"
זכוכית אילוסטרציה
הזכוכית נסדקת, פיניציה (אילוסטרציה)

  מנכ"ל מפעל פניציה ערן חיימוביץ', הציג אתמול (ראשון) תמונת מצב מלאה לגבי מצבו של מפעל פניציה בנצרת עלית שנמצא על סף סגירה. 
"מה שהכי עצוב בעיני, הוא העובדה שאם המפעל היה ממוקם בין גדרה לחדרה, ממזמן היו מחברים אותנו למערכת גז טבעי, ועלויות הייצור היו יורדות. דווקא בגלל שאנחנו בפריפריה מפלים אותנו לרעה. 
זאת הסיבה שאני קורא לראש הממשלה להתערב, מן הצד האחד אנחנו מופלים על ידי משרד האנרגיה והמים, ומן הצד השני אנחנו מיישמים מדיניות של משרד האוצר, התמ"ת, הנגב והגליל, מגשימים את החזון הציוני, ומאפשרים פרנסה לכאלף  משפחות בגליל."

חיימוביץ הוסיף "אני עובד במפעל 17 שנים, מתוכם 8 חודשים בתפקיד המנכ"ל. התחלתי בפס הייצור, ולמדתי להכיר את החברה מלמטה. פניציה זה המשפחה והבית שלי. אני לא יכול לדמיין מצב, שוב הממשלה שעודדה אותי ועובדים רבים להתיישב באזור, הבטיחה לנו ביטחון תעסוקתי ועודדה את המפעל הזה לקום דווקא כאן, תעמוד מנגד, תוביל לסגירתו, ואז תקלוט את כולנו בעוד 3 שבועות בלשכת התעסוקה.

זכוכית אילוסטרציה
סדק עמוק, פניציה (אילוסטרציה)

בשנת  2006, מספר חודשים בלבד לאחר מלחמת לבנון השנייה, עודדה ממשלת ישראל, את בעלי מפעל פניציה להרחיב ולהשקיע במפעל, בצפון הארץ, מתוך הבנה, כי עד שנת 2010 יחובר המפעל לאנרגיית הגז הטבעי, דבר אשר יוזיל משמעותית את עלויות ייצור הזכוכית במפעל. מתוך אמונה במדיניות ממשלת ישראל, השקיעו הבעלים 40 מיליון דולר בתהליך פיתוח המפעל. שנתיים לאחר תאריך היעד, המפעל עדיין פועל על אנרגית מזוט ישנה ויקרה הרבה יותר.

כדי להציל את המפעל, ולמנוע פיטורי מאות עובדים, אני קורא לראש הממשלה ולשרי הממשלה לפעול באופן מידי להצלת המפעל, ולסייע במימון הפער בין עלות השימוש בגז הטבעי, לבין עלות השימוש במזוט, פער של 5 מיליון ש"ח מידי חודש. כמו כן, על ממשלת ישראל להתחייב לחבר את המפעל לאנרגיית הגז הטבעי, על מנת שמשקיעים חלופיים ישקלו להשקיע במפעל, במקום הבעלים הנוכחי."

מפעל פניציה המייצר זכוכית, פועל בישראל משנת  1936, וממוקם בצפון הארץ מיום היווסדו. הזכוכיות המיוצרת במפעל, מבוקשות מאוד, וגם כיום, הביקוש לסחורה לא פחת, יתרה מכך, 70% מתוצרת המפעל מיוצא לחו"ל.

הנאמן שמונה לחברה, כחלק מתהליך הקפאת הנכסים, זימן לישראל נציגים מהחברה שבנתה את התנור, ואם לא יהיה כל שינוי, ב- 30.9 תהליך כיבוי התנור ייחל, דבר אשר יוביל לסגירה כמעט מידית של המפעל, ולפיטורי כל 400 העובדים המועסקים בצורה ישירה במפעל. בעוד שכ-100 מהעובדים מתגוררים באזור הקריות ועוד כ-90 עובדים מתגוררים באזור נצרת עלית.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות