fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנחם אריאב לא יקבל אזרחות כבוד של נצרת עילית

בוטלה ישיבת המועצה שהייתה אמורה לדון בנושא, בעקבות גוש חוסם של שמעון גפסו: : "נושא אריאב מאחורינו כרגע". גדלקין: "דעתי ידועה אבל אי אפשר לכפות אותה על החברים"
מנחם אריאב
הביא אותו לקריית נצרת. מנחם אריאב ז"ל (צילום: עצמי)

ראש העירייה המיתולוגי לשעבר של נצרת עילית, מנחם אריאב, שעמד בראש העיר במשך 32 שנים, לא יקבל את תואר יקיר העיר ביום העצמאות, כפי שתכנן לעשות ראש העירייה הנוכחי, אלכס גדלקין. הסיבה: ראש העירייה המושעה, שמעון גפסו, הידוע בהתנגדותו הנמרצת למהלך, עמד על הרגליים האחוריות כדי לטרפד אותו.

מנחם אריאב
שליחות. מנחם אריאב (צילום: עצמי)

גפסו החתים שמונה חברי קואליציה על דרישה לבטל את ישיבת המועצה שלא מן המניין, שתוכננה ליום רביעי האחרון, והייתה אמורה לעסוק בנושא אריאב. על פי ההסכמים הקואליציוניים, ברגע שיש חילוקי דעות נערכת הצבעה בתוך הקואליציה. מכיוון שלגפסו שמונה מתנגדים מול השישה של גדלקין וסיעת הבית, נפלה ההצעה לקיים ישיבה בנושא אריאב.

גדלקין, שהעלה את היוזמה, לא הסתיר את כעסו ואמר: "אני מקבל את ההחלטה הדמוקרטית של רוב חברי הקואליציה, דעתי ידועה אבל אי אפשר לכפות אותה על החברים, גם מנחם אריאב מבין את האילוצים, חבל שאנשים במקום לעסוק בדברים רציניים עוסקים בטרפודים". עוד הוסיף ואמר גדלקין: "מנחם אריאב הוא עבורי דמות שעזרה לי לקדם דברים בעיר, אני חושב שמגיע לו תואר יקיר העיר, אם לא הייתי חושב לא הייתי נלחם על זה".

גורמים פוליטיים הביעו פליאה על חברי מועצה שהאמין ברוב למשל, חברת סיעת עורי עיר, ששימשה כיושבת ראש ועדת יקיר העיר, וברגע האמת נעלמה, או על חבר מועצה כרוני ליקוורניק, אף הוא מעורי עיר, אחד הוותיקים בחברי המועצה שמכיר את תרומתו של אריאב לעיר.

חברי תנועת בית התנגדו לחתום על המכתב. אורי ביו מסביר: "אני חושב שאין ראוי ממנחם לקבל את אות יקיר העיר ואני חושב שהפוליטיקה במקרה הזה צריכה להיות מחוץ למשחק. מנחם בנה את העיר ואנו צריכים להוקיר לו תודה על כך".

חבר המועצה רוני ליקוורניק אמר בתגובה: "מכיוון שראיתי שזה מוביל למריבה גדולה, ומכיוון שאני שוחר שלום מטבעי, העדפתי לחתום ולדחות את הישיבה כדי להרגיע את הרוחות. אני מאמין שתוך זמן קצר הנושא יחזור להיות רלבנטי ומנחם יקבל את הכבוד המגיע לו".

שמעון גפסו הסתפק בתגובה קצרה ואמר: "נושא אריאב מאחורינו כרגע. הודיתי לאלכס גדלקין על החלטתו, ואני סבור, גם למען כבודו של אריאב, שראוי לחדול מהעיסוק בנושא".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות