fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אריאב: "הייתי ראש עיר 40 שנה מאחל לגדלקין הצלחה כמוני"

עשרות אורחים נכחו בהשקת ספרו הביוגרפי של ראש עיריית נצרת עילית לשעבר מנחם אריאב. הספר מגולל את סיפור חייו. ראש העירייה המושעה שמעון גפסו כלל לא הוזמן. אריאב: "גם בתקופות הקשות לא הייתה פעם אחת שלא שילמנו משכורות לעובדים"
אריאב ואלכס גדלקין. צילום ישראל פרץ
אריאב ואלכס גדלקין. (צילום ישראל פרץ)

בנוכחות עשרות אורחים, השיק ראש העירייה המיתולוגי לשעבר של נצרת עילית, מנחם אריאב, את ספרו: "ארץ, עיר, חלום". רבים מהאורחים שהקימו ובנו את העיר היו שם, אנשי נצרת עילית של פעם, של ימי התמימות והתום, שהזכירו כי היו גם תקופות אחרות בהיסטוריה של העיר.

אריאב ואלכס גדלקין. צילום ישראל פרץ
אריאב ואלכס גדלקין. (צילום ישראל פרץ)

השקה נערכה ביום שישי בבוקר בבית דיור מוגן בקרית טבעון, אריאב ורעייתו לאה מתגוררים שם בשנים האחרונות. ראש העיר המושעה, שמעון גפסו כלל לא הוזמן, דבר המעיד יותר מכל מה חושב האיש שמזוהה יותר מכל עם נצרת עילית, על מי שהחליף אותו בתפקיד.

בין האורחים הרבים היו ממלאות מקומו בעבר עדנה רודריג וחווה בכר, המזכירה הנאמנה גילת דקר, ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה, רא עיריית עפולה יצחק מירון וראש עיריית נצרת עילית אלכס גלדקין, עובדי עירייה בכירים שליוו את אריאב ב- 32 השנים בהן עמד בראש העיר, כולל שומרי הסף, היועצת המשפטית עו"ד אולגה גורדון, הגזבר עופר לוי והמבקר ערן בר רבי, שהם האופוזיציה של ראש העיר המושעה. גם סגן השר לשעבר מיכה גולדמן, ח"כ לשעבר מיכה חריש, איש העסקים סובחי טאנוס ורבים אחרים באו לכבד.

השנים עשו את שלהם, אריאב נעזר בהליכון, אבל רוחו עדיין איתנה כבעבר, השנינות וההומור האריאבי הטיפוסי לא נעלמו. כך למשל, כשברדה, סגן אלוף במי'ל, אמר לו: "אני מצדיע לך", ענה אריאב: "אתה לא יכול להצדיע לי, יש לך דרגה גבוהה יותר ממני". כשהרב ישעיהו הרצל עלה לנאום, פנה אריאב למיכה גולדמן, לשעבר ראש המועצה המקומית כפר תבור, משם הגיע הרב הרצל, ואמר לו: "את הרב הזה אנחנו גנבנו לך".

הבן אריאל הנחה את האירוע, אחר כך נאמו אורחים רבים, אריאב היה אחרון הנואמים. "לא האמנתי שיבואו כל כך הרבה אנשים", אמר, והתנצל: "לא הוצאתי ספרים בחיים שלי, אמרו לי שצריך לעשות השקה אז עשיתי. הרבה אנשים עזרו לי להוציא את הספר, ובראשם הנכד ליאור. אני חושב שצריך להשאיר משהו לשמונת הנכדים והנינים שלי, מאחל להם שיהיו בני אדם ושידעו מי היה הסבא שלהם".

אריאב נמנע מלהעביר ביקורת על יורשו, אולם בין השורות אפשר להבין מה הוא חושב עליו. "הייתי ראש עיר כמעט 40 שנה, עברתי שבע מערכות בחירות, מאחל לראש העיר הנוכחי, אלכס גדלקין, הצלחה כמוני. גם בתקופות הקשות לא הייתה פעם אחת שלא שילמנו משכורות לעובדים. לא היה צ'ק אחד שחזר, ולא היה מצב שיכול היה להוביל אותי למצב לא נעים. אף פעם לא הייתי בחקירה, למעשה פעם אחת, התלוננו שאשתי עשתה לי יום הולדת בבית מלון על חשבון העירייה, בדקו וגילו שלא היה דבר כזה".

הסיפור המלא ביום שישי בידיעות הגליל

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות