fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ממשיכה את השושלת

עמית פרצו'ק חיילת מנצרת עילית הולכת בעקבות אביה ואחיה הטנקיסטים ומשרתת כמדריכת טנקים
עמית פרצ'וק
שושלת של טנקיסטים. עמית פרצ'וק (צילום: עצמי)
עמית פרצ'וק
שושלת של שריונרים. עמית פרצ'וק (צילום: עצמי)

עמית פרצו'ק, בת 18.5 מנצרת עילית, ממשיכה שושלת משפחתית מפוארת של לוחמי שריון. אביה רוני התגייס לחטיבה 7 בשריון, זמן קצר לאחר שעלה לארץ כחייל בודד. את אהבתו לטנק הוא הוריש לילדיו. בנו הלך בעקבותיו ומשרת כיום בתפקיד פיקודי בחיל השריון.

כשהגיע תורה של הבת עמית להתגייס לצה"ל למשפחה היה ברור לאיזה חיל היא תלך, אבל לצה"ל היו תוכניות אחרות בשבילה. עמית, תלמידה מצטיינת ופעילה במועצת התלמידים בבית הספר אורט אלון בנצרת עילית, לא ויתרה. היא הצליחה לשכנע בסופו של דבר את צה"ל כי מקומה בחיל השריון, כדי להמשיך את השושלת של אבא שלה ואח שלה.

בסופו של דבר שובצה עמית בחיל השריון. לא סתם. עמית השתלבה בקורס מדריכי טנקים, קורס שנמשך 4.5 חודשים ונחשב לאחד הקשים בצה"ל. "מדובר בקורס שדורש כושר גופני גבוה וגם כושר מנטאלי. עמידה בתנאי הקורס, בעיקר לבנות, היא לא דבר פשוט", סיפר גורם בכיר בצה"ל.

עמית סיימה את הקורס בהצלחה ומבחינתה הייתה זו התגשמות של חלום. "היא מאוד נהנית מהתפקיד ומדברת על החיל בהערצה", מספרות חברותיה "למרות הקושי בקורס אף פעם לא שמענו אותה מתלוננת. מבחינתה לעלות לטנק ולתפעל אותו זו זכות גדולה. היא מרגישה גאווה גדולה על כך שהיא הולכת בדרכיה המשפחה".

עמית מדריכה חיילים ומלמדת אותם כיצד לתפעל טנק, במסגרת הכשרתם כשריונאים. התלמידים שלה הם חיילים בסדיר, טירונים שעוברים את הכשרתם בחיל השריון וגם מילואימניקים בגיל של אביה, שעוברים מעת לעת קורסי רענון בחיל.

"עמית התגייסה ב- 10 באפריל לקורס ה- 100 של מדריכות טנקים בצה"ל. טקס הסיום התקיים באנדרטה בלטרון וההתרגשות הייתה עצומה", סיפרו החברות וציינו כי לעמית אח קטן בגיל 15, שגם הוא מיועד, איך לא, להמשיך את השושלת המפוארת של משפחתה השריונרם מנצרת עילית.

הכתבה המורחבת ביום שישי בידיעות הגליל

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות