fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מבית המשפט: העירייה לא אחראית על נזק לרכב שניזוק מנפילת עץ

בית המשפט השלום בנצרת קבע כי עיריית נצרת עילית אינה אחראית לנזק שנגרם לרכב שחנה בחנייה ציבורית וניזוק כתוצאה מנפילת ענף עץ במתחם מגורים פרטי
עץ נפל על מכונית (צילום ארכיון : איילת קדם)
עץ נפל על מכונית (צילום ארכיון : איילת קדם)

בית המשפט השלום בנצרת קבע כי עיריית נצרת עילית אינה אחראית לנזק שנגרם לרכב שחנה בחנייה ציבורית וניזוק כתוצאה מנפילת ענף עץ במתחם מגורים פרטי. מדובר בתביעה שהוגשה על ידי חברת ביטוח שפיצתה את בעל הרכב המבוטח ופנתה בתביעה כנגד עיריית נצרת עלית. בתביעה נטען כי ביום האירוע נשבו רוחות חזקות אשר גרמו לקריסה של הענף מהעץ. על אף שהעץ נטוע בשטח פרטי הגובל בשטח ציבורי, נטען כי על העירייה מוטלת חובת האחריות והיה עליה לצפות את התרחשות האירוע מבעוד מועד.

עו"ד נדב קנימח, שייצג את העירייה, דחה את טענות התביעה על הסף והסביר כי אין מתקבל על הדעת לצפות מן העירייה לפקח על כל עץ שנמצא בשטחה , לא כל שכן בשטח מגורים פרטי.
עו"ד קנימח טען כי ההיגיון המשפטי והשכל הישר מתיישבים יותר עם התוצאה לפיה חברת הביטוח הגובה פרמיה בגין פוליסת ביטוח מקיף, תישא ותשלם בגין אותם הנזקים אשר הינם בבחינת "כוח עליון" והם בדיוק המקרים לגביהם נמכרות פוליסות ביטוח רכב מקיף, ועל כן אין לראות בעירייה אחראית בתביעות רשלנות מסוג זה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות