fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לעולם לא מאוחר מדי

בגיל 75 למדה אידה הרשקוביץ מנצרת עילית, להשתמש במחשב לראשונה בחייה, בזכות פרויקט מיוחד
אידה הרשקוביץ (צילום עצמי)
אידה הרשקוביץ (צילום עצמי)

"עד גיל 75 לא העזתי להתקרב למחשב. התחברתי לפייסבוק בזכות התלמידים וכל החיים שלי השתנו", אידה הרשקוביץ' ניצולת שואה תושבת נצרת עילית, שמשתתפת בפרויקט ההתנדבות 'מחוברים' של תלמידי תיכון אורט שרת.

עד לפני שנה, אידה לא חלמה להשתמש במחשב. "לא היה לי מחשב ואף פעם לא התקרבתי לתחום הזה, מבחינתי זה היה דבר שמחוץ לתחום ולא העזתי לחלום להשתמש בו".

אידה הרשקוביץ (צילום עצמי)
אידה הרשקוביץ (צילום עצמי)

הכל השתנה בשיחת טלפון שאידה קיבלה לפני כשנה. מעבר לקו הייתה המורה נטלי טרחובסקי והיא ביקשה ממנה להצטרף לפרויקט. "זה פרויקט שמסייע לניצולי שואה להתמודד עם הבדידות על ידי הכנסת עולם התקשורת והמחשבים לתוך חייהם", הסבירה.

בהתחלה אידה העלתה ספק, אבל לאחר שכנועים החליטה לנסות ולהגיע למפגש הראשון. "כשפגשתי את שתי התלמידות המקסימות אלמוג וליאור הבנתי שיש סיכוי. הן לימדו אותי שימושי מחשב מההתחלה, בסבלנות אין קץ ובמסירות שאי אפשר לתאר", היא משחזרת.

המורות הצעירות אלמוג וליאור, תלמידות בכיתה יא' לא ויתרו לאידה על אף שיעור. "היא תלמידה מצוינת", החמיאו לה "קולטת מהר, שואלת שאלות לעניין ומכינה שיעורי בית".

אידה, כמו שאר הניצולים שלוקחים חלק בפרויקט, קיבלה מחשב וחיבור לרשת אינטרנט מתנת רשת אורט והרשות המקומית. עם הזמן הפכה לבקיאה בכל שימושי המחשב ולמדה להשתמש בו ולהפיק הנאה ממנו. "היום אני פעילה בפייסבוק, משתמשת בכל הפונקציות של המחשב ואפילו לומדת ריקודי עם דרך היו טיוב. כל החיים שלי התשנו בעקבות ההתנדבות של הילדות המקסימות. אני רוצה להודות להן ולכל הצוות המדהים שהגה את הפרויקט".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות