fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לוחם עם "ברק" בעיניים

לג'ורג' סלאמה מנצרת עילית, בכלל לא הייתה דילמה. היה לו ברור שיתגייס לצבא, למרות שהוא בכלל מדרום לבנון, ואביו הוא לוחם לשעבר בצד"ל. הוא התגייס לשריון, משרת בחטיבת ברק, ומבסוט עד לשמיים
ג'ורג' סלאמה (צילום: דו"צ)
ג'ורג' סלאמה (צילום: דו"צ)

בימים אלו כאשר חודש הגיוסים בעיצומו ולוחמים רבים נוספים לשורותיו של צה"ל יש לוחם אחד שעבורו השירות לא עמד בסימן שאלה: ג'ורג' סלאמה, בן 19, תושב נצרת עילית, לוחם בחטיבת השריון "ברק", שהתגייס לצה"ל בעקבות המורשת הצבאית של אביו, שהיה לוחם דווקא בצבא דרום לבנון. ג'ורג', הוא נוצרי יליד דרום לבנון, שעלה ארצה לפני 13 שנה.

לפני 40 שנה אביו של ג'ורג', אדריאן סלאמה, היה לוחם דווקא בצבא דרום לבנון ושימש כתותחן. "צד"ל התחיל במחנה קטן במרג' עיון. היו צריכים להקים מחנה ב-1975, עשינו צבא קטן כדי להגן על עצמנו. הכוונה הייתה לשמור על הדירות שלנו וזה התחיל מבקשת עזרה ממדינת ישראל ואנחנו מודים לה על העזרה שהיא נתנה לנו".

בתקופה ההיא היה ג'ורג' רק ילד כבן חמש. מהחיים בלבנון הוא לא זוכר הרבה, אבל את הימים הראשונים בארץ אחרי העלייה מלבנון הוא דווקא זוכר. "הגענו לפה וגרנו בקיבוץ איילון ומשם התפזרנו. אנחנו הלכנו לנצרת עילית וגדלתי שם בחברה שכולם יהודים. בהתחלה ילדים לא מבינים מה זה צד"לניקים. זה היה מעלה הקשרים של המלחמה, כשיודעים שאתה מלבנון. קראו לי בכל מיני שמות גנאי, אבל עם הזמן זה הלך ונעלם, אחרי שהסברתי להם", הוא משחזר.

היום כשהוא מספר על החיים בארץ, רואים מהברק בעיניים שלו שההשתלבות עברה בהצלחה והוא מדבר באהבה על החברים, בית הספר והגיוס שהיה מובן מאליו. "איתי בפלוגה משרת חבר ילדות שלי, גיל גיסיס, שלומד איתי מכיתה ט'", הוא מגלה.

 יכולת לקבל פטור משרות צבאי, לא לשרת. למה העדפת להתגייס כמו כולם?
"לא חשבתי על זה יותר מדי, היה לי ברור שאני רוצה להתגייס. הגיוס הוא לא חובה, אבל גדלתי בחברה שכולם מתגייסים".

ביום ראשון האחרון התקיים גיוס השריון של חודש הגיוסים לכלל חטיבות השריון בצה"ל.  לכל המצטרפים החדשים אומר ג'ורג': "לכל המתגייסים החדשים לחיל, אני רוצה להגיד שיחכו עד לרגע שהם נכנסים לטנק וזה הרגע שאתה שוכח שרצית בכלל משהו אחר. אתה לא יכול לעזוב את זה, זה כוח ענק. פלוגה של טנקים זו עוצמה מטורפת וכמוהן החברה הטובים שהחיל מאופיין בהם ואין את זה בכל החיילות".

» לסיפור המלא, עברו למהדורה הדיגיטלית של עיתון "ידיעות הגליל"

ג'ורג' סלאמה (צילום: דו"צ)
ג'ורג' סלאמה (צילום: דו"צ)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות