fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרב ישעיהו הרצל: "לימוד תורה מגן על החיילים ועל עם ישראל"

הרב ישעיהו הרצל, רבה הראשי של נצרת עילית, תומך במאבקם של תלמידי הישיבות נגד גיוס שירותם לצה"ל. "בעזרת לימוד התורה הם שומרים שלא תפרוץ מלחמה ואם יש מלחמה אז שנצליח", הוא מסביר
הרב ישעיהו הרצל
הרב ישעיהו הרצל (צילום: יצחק סולומון)

המאבק נגד גיוס תלמידי ישיבה הגיע לשיאו בתחילת השבוע כאשר עשרות אלפי חרדים עשו דרכם לרחובות ירושלים במטרה למחות על הגזרה. כל זאת כנגד החוק לגיוס החרדים שאמור יהיה לקיים את השוויון בנטל ולחייב חרדים להתגייס לשירות צבאי תוך התחשבות בהשקפת עולמם.

הרב ישעיהו הרצל
תומך. הרב ישעיהו הרצל (צילום: יצחק סולומון)

רבה הראשי של נצרת עילית, ישעיהו הרצל מתייצב לצד תלמידי הישיבות ואומר: "בתור אדם דתי וחרדי, אדם שלומד תורה, אוהב תורה וחי לדרכה, ובמיוחד כרב בישראל אני רואה את התורה כיסוד העיקרי של עם ישראל. יש משפט שאומר 'יותר משעם ישראל שמר על השבת, השבת שמרה על העם'. ידוע שהתורה בעלת כוח עצום, מגינה על החיילים ועל העם. בכל דבר ועניין אנו צריכים את עזרת השם במיוחד במלחמות ובמיוחד בימינו כאשר הכול הולך והופך מודרני.

"הכוונה היא שיחסי הכוחות בין המדינות כבר אינם תלויים בכוח הצבא או כמות החיילים – אז אנחנו בוודאי זקוקים רק לעזרת השם שיציל אותנו. ולכן, אותם אנשים שלומדים תורה, בנוסף לקיום מצוות לימוד תורה הם מגנים על החיילים ועל עם ישראל ובכך ממשיכים את עזרת השם מלמעלה. בעזרת לימוד התורה הם שומרים שלא תפרוץ מלחמה ואם יש מלחמה אז שנצליח לעמוד בה, זה עניין שמלווה אותנו לאורך כל הדורות".

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי ב"ידיעות הגליל"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות