fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המצות כבשו את ערביי ישראל

מסתבר שבשנים האחרונות הולכת וצוברת תאוצה תופעה מקורית: גם ערביי ישראל אוכלים מצות ואפילו אוהבים אותן. יוסף חביבאללה מכפר עין מאהל: "חשוב לזכור שסיפור יציאת מצריים ומשמעות אכילת המצות מפורט מאוד בקוראן
יוסף שופרסל
יוסף שופרסל (צילום: יצחק סולמון)

המוני בית ישראל חגגו את חג הפסח, ועל הדרך אכלו מצות במשך שבעה ימים, לזכר אבותיהם שברחו ממצרים ובצקם לא הספיק לתפוח. אבל מסתבר שבשנים האחרונות הולכת וצוברת תאוצה תופעה מקורית: גם ערביי ישראל אוכלים מצות ואפילו אוהבים אותן.

"ערביי ישראל הם חלק מהחברה הישראלית ואכילת המצות נותנת להם להרגיש חלק ולממש את הישראליות שלהם", מסביר ווליד אבו עמר תושב כפר מוקייבלה, "המגזר הערבי מעורב בחיי המדינה בתחומים שונים וזה משפיע עליהם, בחגים, בחופשות, בלבוש ובמאכלים. בגלל שהם עובדים בחברה הישראלית המגזר הערבי הושפע ממנהגים שונים של היהודים וכך גם להפך. ערבים ישראלים חובבים את חול המועד ואת הפסח בכלל, חשוב לזכור שסיפור יציאת מצריים ומשמעות אכילת המצות מפורט מאוד בקוראן".

ווליד מסביר שבמגזר החלו לטעום את המצות מסקרנות, גם הם רצו לחוות את החוויה. המגזר הערבי רואה במצות סוג של קרקר, חטיף שהם מחכים לטעום כל השנה. כבר לפני חג הפסח הם נערכים ומכינים שוקולדים וריבות מיוחדות במיוחד עבור המצות. "מצות הולכות מצוין בארוחת ביניים עם תה ותוספת מתוקה, זה הפך למאוד מקובל אצלנו במגזר. למשל באום אל פאחם ראיתי שמורידים משטחים של חבילות מצות, אפשר ללמוד מזה שיש דרישה גדולה למצות", אומר ווליד.

אבו עמר מוסיף: "יותר מזה, גם הערבים בגדה, מעבר לגבולות ישראל יוצרים קשר עם משפחה וחברים מהארץ כדי שיעבירו להם מצות לשטח הפלסטיני. אני אישית התבקשתי להעביר לקרובי משפחה שלי בירדן חבילות של מצות. הם רואים את המצות בתמונות, כמשהו מגרה בניגוד ליהודים שפחות מחבבים את המצות".

"יש ביקוש גדול מאוד למצות מהמגזר הערבי", מחזק את דבריו יוסף חביבאללה מכפר עין מאהל, "אני עובד בשופרסל דיל בנצרת עילית ואני רואה את המגזר הערבי מגיע וקונה כמויות של מצות, גם למשפחות בכפרים רחוקים יותר. אני באופן אישי גם רוכש מצות, הילדים והמשפחה מחכים לזה כל השנה. בכל שנה אני מגיע לאמא של אשתי שגרה בכפר רחוק יותר כדי להביא לה חבילת מצות. הרבה לפני שמגיע החג הם מעמיסים כמויות של מצות כי הם אוהבים את זה".

יוסף שופרסל
יוסף שופרסל (צילום: יצחק סולמון)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות