fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היום: הפגנות ראשונות נגד הקמת נמל התעופה בינלאומי בעמק

הפגנות ראשונות בצומת רמת ישי ובצומת מגדל העמק / כפר ברוך.מטה המאבק: "אפשר וצריך לנצח את המאבק הזה – יש חלופה לנמל התעופה בעמק, העמק הוא חלום, נשמור עליו שלא יהפוך לסיוט"
מטוס אילוסטרציה
כל הטיסות מלאות | צילום: פנתרמידה

עשרות אנשים מכל יישובי עמק יזרעאל השתתפו בכנס נגד הקמת שדה תעופה בינ"ל ברמת דודו והקימו וועד פעולה רחב לתכנון ההתנגדות לתוכנית, אשר יוצא להפגנות כבר ביום שישי.

על פי תוכנית העבודה המתגבשת בוועד הפעולה, שהתכנס כבר פעמיים מאז כינוס התושבים הגדול בקיבוץ שריד לפני כשבועיים, פיילוט ראשון של הפגנות יערכו החל מהשעה 9:00 בבוקר, בצומת רמת ישי ובצומת מגדל העמק/גניגר (בסמוך לכניסה לאזור התעשייה של מגדל העמק), כאשר בסוף החודש כבר יתואם מבצע הפגנות מורכב יותר בנקודות רבות בעמק ועדכון לתושבי העמק יצא ברבים.

חלק מן המאמצים של וועד פעולה זה הוא רתימת ראשי הרשויות המקומיות באזור להתנגדות, כאשר עד כה התייצבו בצורה חד משמעית לצד ההתנגדות להריסת העמק ראש מועצת רמת ישי, עפר בן אליעזר, וראש מועצת קריית טבעון, דוד אריאלי. ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר, הצהיר גם הוא כי הוא מתנגד לתוכנית אך מבקש ללמוד אותה לעומק, ואילו ראש עיריית עפולה יצחק מירון הביע את דעתו בעד התוכנית. נעלם גדול הוא עמדתו החשובה של ראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה, אשר עדיין לומד את התוכנית.

ממטה המאבק נמסר: "אנו יודעים כי התקיימה ישיבת ראשי רשויות בנושא ואנו מתכוונים להפעיל עליהם לחץ כי יקשיבו לרחשי הלב של התושבים שרובם ככולם מתנגדים לשדה ולהשלכות שלו על האזור.

"אנו נספק את המידע הדרוש להחלטה הנכונה שלהם, ובמקביל נפעיל את דעת הקהל כדי להסביר כמה רעה התוכנית הזאת שממיטה אסון על החיים השלווים בעמק יזרעאל הכפרי והירוק כפי שאנו מכירים אותו. מדובר בטעות היסטורית שתהיה בכייה לדורות. אפשר וצריך לנצח את המאבק הזה – יש חלופה לנמל התעופה בעמק, העמק הוא חלום, נשמור עליו שלא יהפוך לסיוט. אנו קוראים לממשלה לא להרוס את עמק יזרעאל ההיסטורי שבו אנו חיים בשלווה ובשקט".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות