fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גפסו מגיב: "טעם לא טוב של הפרקליטות להתערב בהליך דמוקרטי"

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד גפסו וחבר המועצה עדי ברקו בחשד לקבלת שוחד. הפרקליטות הודיעה לגפסו כי תגיש נגדו כתב אישום נוסף בכפוף לשימוע בחשד כי קיבל שוחד לכאורה ממנהל שוק הבגדים בעיר
שמעון גפסו
שמעון גפסו (צילום: אדריאן הרבשטיין)
שמעון גפסו
שמעון גפסו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

יממה לאחר שהוגש נגד ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו, כתב אישום בגין שוחד, מגיב  הבוקר (רביעי) גבסו למהלך של הפרקליטות להגיש את כתב האישום ארבעה  חודשים לפני הבחירות בעיקר לאחר שהשימוע נגדו נערך לפני שנתיים וחצי.

"כתב האישום שהוגש נגדי עוסק בפיטורי עובדת החברה הכלכלית – תיק שחקירתו הסתיימה לפני שלוש וחצי שנים, והשימוע שנערך לי היה לפני שנתיים וחצי.

הן מעצם ההחלטה להגיש כתב אישום על לא כלום, והן מהעיתוי של קבלת ההחלטה – עולה טעם לא טוב של ניסיון של הפרקליטות להתערב בהליך דמוקרטי. עד הבחירות אציג לציבור את עמדתי המפורטת בעניין, והציבור יגיד את דברו בקלפי.

אתמול (שלישי), הוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד שמעון גפסו, ראש עירית נצרת עלית, ועדי ברקו, חבר מועצת העיר. על פי כתב האישום לאחר הבחירות לעירייה בשנת 2008, בשיחות עם חבר מועצת העירייה, התנו ברקו וגפסו את המשך העסקת גרושתו של חבר המועצה בחברה הכלכלית של העירייה בהתפטרותו מהמועצה. כתב האישום מייחס לגפסו וברקו עבירה של לקיחת שוחד, בגין התנית המשך ההעסקה בהתפטרותו של חבר המועצה, שכמוה כלקיחת שוחד.

עוד יצוין, שהיום נשלח לבאי כוחו של שמעון גפסו מכתב, המודיע להם שפרקליט המדינה החליט כי על בסיס חומר הראיות שנאסף בחקירת המשטרה, לכאורה יש להגיש נגדו כתב אישום, בכפוף לשימוע, בעבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, בכך שקיבל שוחד ממנהל שוק "רמלה לוד" בעיר כדי שיפעל למתן הקלות מטעם החברה הכלכלית בעיר לטובת מפעילי השוק; ושוחד בחירות בהבטחת עבודה בעירייה לפעילים במערכת הבחירות לרשויות המקומיות, לפי חוק הרשויות המקומיות.

כן נשלח לבאי כוחו של גפסו מכתב, המודיע להם שפרקליט המדינה החליט כי על בסיס חומר הראיות שנאסף בחקירת המשטרה, לכאורה יש להגיש נגדו כתב אישום, בכפוף לשימוע, בעבירה של אי פרסום חלק מהסכם קואליציוני שנחתם עם אחת הסיעות בעירייה, לאחר בחירות 2008. במקרה זה, עומדת לגפסו הזכות לפנות בכתב בתוך 30 יום, ולנמק מדוע לא יוגש כתב האישום.

חשיבות ציבורית ממדרגה ראשונה

התנועה לאיכות השלטון מסרה בתגובה: "לאחר שש שנים קיבלו החלטת תובע בעניינו של ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו. כפי שהדגישה התנועה שוב ושוב – ישנה חשיבות ציבורית ממדרגה ראשונה בקבלת הכרעות התובע בעניין ראשי עיר מכהנים – בטרם הבחירות המוניציפאליות הקרבות.

יצוין כי התנהלות של ראש העיר כפי שעולה מכתבי האישום, מאמתת את מה שטוענים שומרי הסף של הרשות: הגזבר, היועצת המשפטית והמבקר, בשנים האחרונות ואת המעשים אותם הם ניסו למנוע, אשר כתוצאה מפועלם, עמדו בפני ניסיונות פיטורין על ידי ראש העיר. ניסיונות הפיטורין נמנעו רק בזכות בקשותיהם של שומרי הסף לצווי הגנה קבועים מטעם מבקר המדינה, אותם ייצגה התנועה לאיכות השלטון.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות