fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גפסו: "עד כניסתי העירייה התנהלה כמו מאפיה סיציליאנית"

דיון סוער התקיים אתמול בוועדה לביקורת במדינה בעקבות דוח המבקר על ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו. יו"ר הוועדה לביקורת המדינה אמנון כהן טען כי משרד הפנים אשם בהלנת השכר של עובדי העירייה
ראש עיריית נצרת עלית שמעון גפסו
שמעון גפסו (צילום: קרן אקריש)
ראש עיריית נצרת עלית שמעון גפסו
שמעון גפסו (צילום: קרן אקריש)

נציגי עיריית נצרת-עילית הגיעו אתמול (רביעי) לוועדה לביקורת המדינה בכנסת, כדי לדון על פועלם בעקבות דוח בעניין המדינה. יו"ר הוועדה ח"כ אמנון כהן (ש"ס) הדגיש כי "באנו לתקן כביקורת בונה, ולא לערוף ראשים. ראש העיר לא צריך להכיר הכל, ומותר לו לקחת יועצים. הייתה כוונה טובה לראש העיר, אך חובה לוודא שפעילותו נעשתה כדין".

שמואל גולן, המשנה למנכ"ל מבקר המדינה תיאר "מערכת יחסים עכורה וכוחנית בעירייה ששני הצדדים לא יודעים בה הגבולות. ראש העיר חושב שהוא יכול לעשות ככל העולה על רוחו למרות שמזהירים אותו שהדבר איננו חוקי". גולן הדגיש כי מותר שלנבחר-הציבור תהיה מדיניות ברורה – ועל אנשי המקצוע לבצע אותה, אך הכל רק בצורה חוקית". האשמות הופנו כלפי ראש העיר בכך "שמשליט שלטון דיקטטורי", לדבריהם של חברי מועצת העיר. מבקר המדינה חשף הלנת שכר למאות עובדים בעירייה והצביע על אי התערבותו של משרד הפנים וכישלונו לפקח על העירייה. טענות נוספות הופנו לראש העיר, שמעון גפסו ביניהן, הפעלת אולם אירועים ותמיכה כספית ללא האישורים הדרושים. בתגובה השיב ראש העיר כי "תמיכת מוסד מבקר המדינה באופוזיציה הינה תעודת עניות".

בניגוד להאשמות ולטענות הקשות שהועלו, טען ראש העיר שמקיף אותו צוות מקצועי שכל פועלו מחבל בניהולה התקין של העירייה. לדבריו, הפעלת הקונסוליה הרוסית בשטח העירייה, התקיימה החל משנת 90', והדבר נעשה כדי שהתושבים לא יצטרכו לנסוע עד חיפה. הוא הוסיף כי כל המינויים החדשים אושרו ע"י משרד הפנים, וכי הגזבר עופר לוי דרש – תמורת אישור תקן עוזר לראש העיר – תוספת שכר לו ולמזכירתו.

לדברי גפסו "עד כניסתי העירייה התנהלה כמו מאפיה סיציליאנית. אני מתמודד עם קשיים שאף ראש עיר איננו מתמודד איתם, ומבקר המדינה צריך לאפשר לי צוות מקצועי ומסור. חושפי השחיתויות הם רק שומרי הג'ובים של עצמם, ואני שומר חוק לא פחות מראש הערים האחרים בארץ". הוא ציין כי "היו מינויים משפחתיים רבים בעירייה בעבר, ואני הפסקתי עם תופעה זו, ואילו על ידי מתן חסינות לפקידים שגורמים יחסים עכורים, מבקר המדינה מנציח את המצב".

אולגה גורדון, היועצת המשפטית של העירייה תקפה את ראש העיר בכך שאינו מערב את הדרג המקצועי בהחלטותיו ופועליו, ואלה מתוודעים אליהם רק בדיעבד. בהמשך לדבריה חשפה את צווי הסגירה שהוציאו בתי משפט לאולם האירועים, שממשיך לפעול עד היום. "גם בתקופת ראש העיר הקודם התרעתי על חריגות. הוחל הליך רישוי לאולם השמחות אך הוא לא הסתיים – ולכן הוצאתי לו צו סגירה, שאושר על ידי שני בתי משפט. אני עובדת בעירייה כבר 14 שנה ואינני שייכת לשום מחנה פוליטי, אך על כל פעולה אני זוכה למתקפות".

יו"ר הוועדה אמנון כהן העיר כי "אם אצלי בעיריית רמלה יועץ משפטי או גזבר היה מתראיין ללא רשות – הוא היה מפוטר". על כך השיב הגזבר עופר לוי, כי הוא היועצת המשפטית נאלצו להגיב בעצמם, כיוון שדוברת העירייה לא רצתה או לא יכלה לנקוט עמדה בוויכוח. "אני מוכפש ומעולם לא סחטתי את ראש העיר אלא הוא מנסה לסחוט אותי – ולא רק אותי אלא כל עובדי העירייה בבהלה. דרשתי אכן חמישה אחוז העלאה במשכורת שהייתה מגיעה לי", אמר לוי.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות