fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גדלקין: "הפיטורים לא חוקיים, דורש לקבל התואר והסמכויות חזרה"

שמח בעיריית נצרת עילית. ממלא מקום ראש העיר גדלקין לא זכה ליום אחד של חסד, ועם חזרתו של גפסו קיבל מכתב פיטורים והודעה כי סמכויותיו נשללות ממנו. גדלקין לא מתכוון לוותר
גדלקין (צילום נפתלי לרר)
גדלקין (צילום נפתלי לרר)
ראש עיריית נצרת עילית אלכס גדלקין בטקס הענקת היתר האכלוס לפרויקט צילום: נפתלי לרר.
גדלקין (צילום: נפתלי לרר)

שמעון גפסו לא מבזבז זמן. בשני בבוקר, עם חזרתו ללשכת ראש העיר נצרת עילית, מיהר לסגור חשבון עם מי שהחליף אותו בתפקיד, אלכס גדלקין, ופיטר אותו מתפקידו כממלא מקום בשכר. לדברי גורמים בעירייה, "גדלקין נראה כמי שנפלה עליו פצצה, הוא לא האמין שגפסו ישפיל אותו בצורה כזו". לא סוד הוא שהחלטות רבות של גדלקין בתקופה בה החליף את גפסו, היו למורת רוחו של ראש העיר המושעה.

גדלקין טוען כי הפיטורים אינם חוקיים והוא מאיים לפנות לערכאות משפטיות. "על פי ייעוץ משפטי שקיבלתי תוכנו הינו בניגוד מוחלט להוראות הדין ונעדר כל תוקף משפטי", הוא טוען במכתב ששיגר לגפסו.

במכתבו טוען גדלקין כי מועצת העיר מינתה אותו לממלא מקום ורק היא רשאית לפטר אותו.

גדלקין טוען כי גם סמכויותיו נשללו ממנו בניגוד לחוק. "בהתאם להוראות כללי המשפט המינהלי, משעה שמועצת הרשות אישרה את האצלת הסמכויות שומה היה עליך להביא עניין זה בפני מועצת הרשות ולקבל את הסכמתם. אין בסמכותך לשלול את תפקידי כיו"ר החברה הכלכלית וכן אין בסמכותך לשלול תפקידי כיו"ר המתנ"ס. אשר על כן אבקש כי תימסר הודעתך לאלתר בדבר ביטול המכתב שבסימוכין ולמצער ביטול ההחלטה על שלילת תפקידי כממלא מקום", הוא טוען.

גדלקין פנה ליועצת המשפטית של העירייה, עו"ד אולגה גורדון, "על מנת לבקש את חוות דעתה הדחופה בדבר חוקיות החלטתך ופעולותיך בכל הנוגע אלי".

גדלקין דורש את ביטול מכתב הפיטורים שקיבל ומאיים: "לאור המשמעויות הכבירות שבתפקיד סגן ממלא מקום ראש העירייה בייחוד בנסיבות המיוחדות של עיריית נצרת עילית, הרי שככל שלא תתקבל הודעתך בדבר ביטול מכתבך שבסימוכין, לאלתר ולא יאוחר מיום 28 לאפריל שעה 10:00, לא ייוותר בידי מנוס אלא לפנות לערכאות שיפוטיות".

מהעירייה נמסר: "עם חזרת שמעון גפסו לראשות העיר, נערכה פגישה בינו לבין מי שמילא את מקומו למשך זמן ההשעיה – אלכס גדלקין. גפסו הודה לגדלקין על המאמץ וההשקעה בתקופה זו. גפסו הודיע על כוונתו לערוך שינויים במבנה הקואליציה, והשניים סיכמו שלעת עתה, עד שתיבנה קואליציה חדשה, ישמש גדלקין בתפקיד סגן ראש עיר בתואר, ללא שכר, וכמו כן ימשיך להחזיק בתיק הספורט. יתר תפקידיו, בעירייה, במתנ"ס והחכ"ל – יועברו בשלב הראשון לידי גפסו. המגעים להקמת קואליציה חדשה צפויים להתחיל בשבוע הבא".

מי שעשוי לקבל את תפקיד ממלא המקום שבכר הוא נתנאל טויטו, המשמש כסגן בתואר.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות