fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ברחו מהקרבות באוקראינה, נקלטו בנצרת עילית

ולדימיר ואנה פומרננקו עשו עלייה. "אנחנו יודעים שגם בישראל יש מצב ביטחוני לא כל כך טוב אבל באוקראינה אין כיפת ברזל. כל הזמן טילים מתפוצצים לך מעל הראש", הם מספרים
ולדימיר ואנה פומרננקו עם ראש העירייה גבסו (צילום: ישראל פרץ)
ולדימיר ואנה פומרננקו עם ראש העירייה גבסו (צילום: ישראל פרץ)

ולדימיר ואנה פומרננקו יחד עם בנם הפעוט עלו לארץ מאוקראינה. הם נחתו בשבוע שעבר בארץ. הם כבר שוכרים דירה בנצרת עילית ולומדים עברית באולפן.

 ולדימיר ואנה פומרננקו  עם ראש העירייה גבסו  (צילום: ישראל פרץ)
ולדימיר ואנה פומרננקו עם ראש העירייה גבסו (צילום: ישראל פרץ)

ולדימיר הוא מהנדס מכונות במקצועו ואשתו אנה היא אחות מוסמכים. לבני הזוג יש בן פעוט ותכניות להרחיב את המשפחה ולהשתלב בעבודה בארץ. "הגענו לנצרת עילית יחד עם שליחת העלייה מטעם העירייה, סבטלנה יעקובוביץ . השארנו את הכל מאחור ועלינו לישראל, פשוט כי כל הזמן היו הפגזות וירי, אנחנו יודעים שגם בישראל יש מצב ביטחוני לא כל כך טוב אבל באוקראינה אין כיפת ברזל. כל הזמן טילים מתפוצצים לך מעל הראש ואף אחד לא יודע מה יקרה אתו אם הוא ימות או יחיה", הם מספרים.

ראש העיר שמעון גפסו קיבל את פניהם של העולים יחד עם מנהלת אגף הקליטה תניא מקרוב. "אנחנו יודעים שלא יהיה לנו קל אבל יותר קשה מימה שהיה לנו באוקראינה לא יכול להיות והכי חשוב שזה שכאן אנחנו מרגישים בטוחים, זאת המדינה של היהודים ואף אחד לא יכול לפגוע בנו באנטישמיות", הם אומרים.

בני הזוג שכרו דירה בשכונת הר יונה ומדי יום הם מגיעים לאולפן ללימודי עברית בבית התרבויות "לבון". סבטלנה יעקובוביץ, שחזרה לפני חג העצמאות מביקור באוקראינה במסגרת פרויקט משותף עם משרד הקליטה והסוכנות היהודית אומרת כי במהלך הקיץ הקרוב צפויות להגיע לעיר משפחות רבת מאוקראינה, מרביתן זוגות צעירים עם ילדים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות