fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעמק נותנים גז

תחנת כוח ראשונית וייחודית הפועלת על גז תבנה במפעל תנובה באזור התעשייה אלון תבור
יובל הררי
יובל הררי (צילום עצמי)
יובל הררי
יובל הררי (צילום עצמי)

עם גב כלכלי איתן של קרן ההשקעות האמריקנית דנהם קפיטל וחברת רפק תקשורת תשתיות בע"מ הישראלית, תניח ביום שני הקרוב חברת אר.די. אנרג'י הישראלית את אבן הפינה להקמת תחנת כוח הפועלת בטכנולוגיית קוגנרציה, בחצר של מפעל תנובה באזור התעשייה אלון תבור. התחנה תספק חשמל, קיטור ומים קרים גם למפעלים נוספים שיבקשו להתחבר אליה, ותתחיל לפעול לקראת סוף 2017. במקביל מקימה החברה תחנת כוח בהיקף ייצור זהה בחצר מפעל נילית במגדל העמק. עלות הקמת שתי תחנות הכוח של אר.די אנרג'י נאמד בכמיליארד שקלים

פניו של משק החשמל בישראל משתנים הלכה למעשה בעקבות מספר חוקים, תקנות ומסמכי הסדרה שנועדו לאפשר את שילובים של יצרני חשמל פרטיים במשק החשמל. אחד הגורמים המרכזיים בשוק המתחדש הוא – חברת אר.די. אנרג'י, המנהלת הקמת תחנות כוח חשמלי פרטיות המבוססות על גז. עם לקוחותיה של החברה נמנים כבר עתה מפעלי תעשייה, חלקם הגדול מאזור התעשייה באלון תבור, עוד חמישה מפעלים קיבוציים מאזורי העמקים: יזרעאל, המעיינות ועמק הירדן . תחנת הכוח אשר תיבנה במתחם של מפעל תנובה באלון תבור, תפעל בטכנולוגיה חדשנית וייחודית בארץ טכנולוגית "קוגנרציה" בעלת הספק מותקן של כ-70 מגה-וואט ויכולת ייצור של כ- 40 טון קיטור לשעה. ההערכה, שלקראת אמצע שנת 2017 תתחיל לספק חשמל וקיטור ללקוחותיה.

חברת אר. די אנרג'י באמצעות חברת איי. פי. פי. אלון תבור בע”מ, (החברה שמחזיקה בתחנת הכוח במחלבת תנובה באלון תבור ), תייצר, תשווק ותמכור חשמל וקיטור למפעלים נוספים באזור התעשייה. בכך תוביל ותסייע הן בחסכון משמעותי בתהליכי הייצור של אותם מפעלים וגם תצמצם את זיהום האוויר ופליטות גזי החממה הנוצרים בתהליך ייצור החשמל. הערך המוסף של תחנות הכוח הפועלות בטכנולוגית קוגנרציה, הוא באספקתן באמצעות רשת היקפית קיטור לתהליכי חימום או להפקת קור למפעלים נוספים הנמצאים באותם אזורי התעשייה.

 לדברי יובל הררי, מנכ"ל חברת אר.די אנרג'י , "עבודת ההכנה לקראת הקמת התחנה החלו לפני מספר שנים  ומרגע תחילת עבודות הבניה ועד השלמתה ימשכו כשנתיים".

הכתבה המלאה ביום שישי ב"ידיעות הגליל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות