fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית הדין: אשה אינה זכאית למחצית הדירה שנרכשה במהלך הנישואין

שער הגליל 30.5בפסק דין תקדימי שניתן לאחרונה על ידי בית הדין ברבני בחיפה, נקבע כי דירת מגורים שנרכשה במהלך הנישואין ושנרשמה על שם הבעל, תושב אחד הישובים בעמק, שייכת לו ולו בלבד ולאשה אין בה כל זכויות, למרות שנרכשה במהלך הנישואין. באותו מקרה בני הזוג תושבי האזור ולהם שלושה ילדים, ניהלו הליכי גירושין משנת 2007. במסגרת ההליכים בבית הדין קיבל האב, המיוצג על ידי עו"ד מאיה הר ציון אטיאס, משמורת על שלושת ילדיו הקטינים, לאחר שהוכח לבית הדין כי האם חסרת מסוגלות הורית לטפל בהם.

במסגרת התביעה שהגיש הבעל לבית הדין באמצעות עורכת הדין הר ציון, עתר לקבוע כי דירת המגורים שנרכשה במהלך הנישואין מכספי פיצויים שקיבל, שייכת לו באופן בלעדי.

במסגרת כתב התביעה טען הבעל כי עוד טרם היכרות הצדדים היה מעורב בתאונה אשר שיתקה את ידו ובגינה זכה בפיצוי ניכר באמצעותו רכש את הדירה.

עוד טען כי אף לאחר היכרותם של הצדדים הסכימה האשה שהדירה תירשם על שמו בלבד. כמו גם טען הבעל כי תקופת הנישואין הקצרה, העובדה כי על הבית רבצה משכנתה זניחה ביותר ששולמה על ידו משך כל התקופה באשר האשה לא עבדה, והעובדה כי מגוריהם המשותפים בדירה לא עלתה על שנתיים ימים, מזכים אותו במלוא הזכויות בדירה.

בית הדין כאמור קיבל את עמדת הבעל וקבע כי הדירה שייכת לו בלבד, זאת בניגוד לחוק יחסי ממון. ערעור שהגישה האשה לבית הדין הרבני הגדול נדחה על הסף.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות