fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בג"ץ דחה את עתירתו של גפסו לביטול כתב האישום נגדו

מדובר בכתב האישום הנוגע להבטחת עבודה לפעילים. פרקליטות מחוז צפון לא תגיש נגד גפסו ובכירים אחרים כתב אישום ב"פרשת השוק". גפסו: "תיק השוק הוא עלילה מופרכת שהיתה צריכה להיגדע באיבה"
שמעון גפסו
שמעון גפסו (צילום: אדריאן הרבשטיין)
שמעון גפסו
שמעון גפסו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

בג"ץ דחה אתמול את עתירתו של ראש עיריית נצרת עילית המושעה, שמעון גפסו, לבטל את כתב האישום נגדו בפרשת שוחד הנוגע להבטחת עבודה לפעילים, מחמת פגמים שנפלו לכאורה בהליך הגשתו. העתירה נדחתה הן על הסף והן בהיעדר עילה להתערבות בה, כאשר בית המשפט קבע, בין היתר, כי מועד הגשת כתב האישום הושפע במידה לא מבוטלת מהתנהלותו של העותר.

במקביל, החליטה פרקליטות מחוז צפון שלא להגיש כתב אישום נגד  גפסו, עוזרו  יעקב גולדברג, ומנהלת לשכתו משי סינואני, בחלקו האחר של תיק זה – חקירה שכונתה ״פרשת השוק״ – וזאת מחוסר ראיות מספיקות להגשת כתב אישום. בעניין זה עלה חשד לקבלת שוחד ממנהל שוק "רמלה לוד" בנצרת עלית, ולביצוע עבירות נוספות.

גפסו נחשד בביצוע עבירות של קבלת שוחד ממנהל שוק "רמלה לוד" בנצרת עילית, כדי שיפעל למתן הקלות מטעם החברה הכלכלית בעיר לטובת מפעילי השוק. כן נחשד בעבירות של מרמה והפרת אמונים ועבירות נוספות. לגפסו נערך שימוע בו הוצגו טענות מטעמו ביחס לראיות בתיק, ובהמשך התקבלה בפרקליטות ראיה נוספת חדשה שחיזקה טיעוניו. לאחר שקילת כלל השיקולים הרלוונטיים הוחלט, כי אין די ראיות המצדיקות הגשת כתב אישום.

עוד נזכיר, כי במסגרת החקירה שהתמקדה בחשדות שפורטו, עלו ונחקרו גם חשדות לעבירות הקשורות להבטחת עבודה בעיריה לפעילים, בתמורה לכך שאותם פעילים יעבדו עבורו במערכת הבחירות. בנושא זה הוגש לפני מספר חודשים כתב אישום נגד  גפסו והתיק עודנו תלוי ועומד. עוד לפני כן, הוגש כתב אישום נגד מר גפסו וסגנו עדי ברקו בפרשת שוחד אחרת, הראיות בו נשמעו והסיכומים צפויים להישמע מחר ובהמשך תינתן הכרעת דין. בעקבות הגשת כתב אישום זה הושעה מר גפסו מתפקידו כראש העיר.

עוה״ד פנינת ינאי, פרקליטתו של שמעון גפסו מסרה את הדברים הבאים; תיק השוק שעל סגירתו הודיעה היום הפרקליטות באיחור בלתי סביר, התבסס כל כולו ומלכתחילה על עדות שקרית מן היסוד, של עבריין מורשע אשר האינטרסים הברורים שלו נכרכו בעבותות בכל אחת מעדיות הכזבים המקוממות שמסר, ואשר היו בולטים לכל עין ולכל אורך הדרך. העובדה שחרף כל אלו, הוחלט על ביצוע מעצרים קשים ומיותרים של איש ציבור ואנשי לשכתו, ובהמשך בחוסר זהירות מוחלטת הוצאו אין ספור הודעות ודיווחים לכלי התקשורת, תוך ששמו של אדם הושם למרמס ותוך פגיעה קשה ביותר בו ובמשפחתו, כל אלו ובמיוחד לנוכח האופן בו הסתיים עניין עגום זה- בלא כלום, צריכים להטריד מאד את כל מי אשר בעיניו לזכויות אדם נודעת חשיבות
כלשהיא, ומוטב לרשויות אכיפת החוק כי יידרשו לבדק בית משמעותי ומיידי לנוכח השתשלות האירועים החמורה. בכוונותינו לנקוט בכל צעד על מנת שהדברים יובאו לבחינה ולמסקנות הנדרשות לרבות בעניין הנזקים הקשים והמיותרים שנגרמו למרשי.

שמעון גפסו בתגובה : תיק השוק הוא עלילה מופרכת שהיתה צריכה להיגדע באיבה, וסגירת התיק לאחר חמש שנים היא הרע במיעוטו. קיבלתי בתחושת הקלה את סגירת התיק, ואני מקווה שגם יתר הפרשיות יסתיימו בהקדם.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות