fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך החרדים יבואו לעיר?

דווקא כשראש עיריית נצרת עלית שמעון גפסו מנסה להביא לנצרת עילית אלפי משפחות חרדיות, מישהו נרדם בשמירה, וההכנות למופע סיום קיץ התקיימו במהלך השבת
ראש עיריית נצרת עלית שמעון גפסו
שמעון גפסו (צילום: קרן אקריש)

חבר מועצת העיר נצרת עילית לשעבר, אברהם ממן, שמתכוון לרוץ בבחירות הקרובות למועצת העיר, הגדיר השבוע את התנהלות עיריית נצרת עילית כ"בושה וחרפה". ממן זעם על כך שההכנות למופע של כוכבי דה וויס, שהתקיים במוצאי שבת בנצרת עילית, נערכו בעיצומה של השבת.

ראש עיריית נצרת עלית שמעון גבסו
העבודות בוצעו לפני כניסת שבת. גבסו (צילום: קרן אקריש)

"עיר אשר ראשיה מתהדרים בקליטת אוכלוסיה דתית חרדית ודתית לאומית רומסת ברגל גסה את קדושת השבת וכל ההכנות למופע במוצאי שבת נעשות בעצומו של יום השבת הקדושה", זעם ממן, וטען כי בתקופת ראש העיר הקודם, במהלך היותו חבר מועצה, "נשמר הסטטוס קוו, ההכנות התבצעו ביום שישי והוצבה שמירה במשך השבת, תוך הקצאת תקציב לעניין זה של שמירת השבת וכבוד הציבור שומרי המצוות. כך התנהלו אירועי הקיץ, תוך התחשבות בכל המגזרים בעיר".

ממן מוסיף ואומר כי "צריך לזכור כי גם הציבור הדתי שמגיע לאירועים מסוג זה, מגיע ליהנות וחילול השבת מונע זאת ממנו, מאחר וכל דבר שנגרם מחילול שבת אסור בהנאה. המארגנים ובראשם ראש העיר שמעון גפסו, חייבים לכבד את השבת".

גורמים בעירייה אישרו את הדברים. "החברה קיבלה הוראה ברורה שלא לעשות בלאנס בשבת, החברה הפרה את ההוראה", אמרו. בעקבות התלונות הנושא נידון בישיבת בוקר ביום ראשון. כמו כן יצאו מכתבים לראש מינהל חינוך צילה שנייר, למנהל מחלקת אירועים אריה אקרמן ולחברה.

מהעירייה נמסר בתגובה: "עבודות הקמת הבמה בוצעו לפני כניסת השבת, ובהתאם ניתנה גם הנחיה לחברת הסאונד לא להתחיל בביצוע העבודה לפני צאת השבת. לצערנו הנחייה זו  לא בוצעה. ראש העיר רואה הפרה זו בחומרה והעניין מטופל.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות