fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חג' עובידה אבו רביע

כדורגלן מכבי אחי נצרת קיים את המצווה החשובה למוסלמים ונסע למכה שבסעודיה. "התקרבתי לאלוהים, זה עושה אותי אדם טוב יותר ונותן לי ביטחון", הוא אומר
עוביידה אבו רביע במכה (צילום עצמי)
עוביידה אבו רביע במכה (צילום עצמי)

"אני מרגיש שהתקרבתי לאלוהים, זה עושה אותי אדם טוב יותר ונותן לי ביטחון", אומר כדורגלן מכבי אחי נצרת, עוביידה אבו רביע, שנמצא בימים עלה בסעודיה, שם עשה את מצוות העלייה לרגל למקום הקדוש למוסלמים.

עוביידה אבו רביע במכה (צילום עצמי)
עוביידה אבו רביע במכה (צילום עצמי)

המגן הנמרץ בן ה- 27, שכבש העונה 6 שערים, זכאי לתואר "חג'". החג' הוא העלייה לרגל השנתית הגדולה ביותר בעולם כיום. על פי החג' כל מוסלמי בריא בגופו מחויב לעלות לרגל למכה לפחות פעם אחת בחייו, אם יש לו המשאבים הכספיים הנדרשים. כל זאת כדי לחזק את האחדות המוסלמית ואת הכניעה שלהם בפני אלוהים. מוסלמי אשר ביצע את מצוות החג' זוכה בתואר "חג'", ולעתים כינוי זה אף מתווסף לשמו. העלייה לרגל מתבצעת בין היום השמיני ליום השנים עשר של חודש ד'ו אל-חיג'ה, החודש השנים עשר בלוח השנה המוסלמי.

המסע לסעודיה קשה ומפרך. "מדובר בנסיעה בת 36 שעות באוטובוס, עם הפסקה בירדן. כדי להיכנס לסעודיה מקבלים דרכון ירדני זמני. עלות מסע כזה היא 10 אלף שקל", אומר אבו רביע, שזו הפעם השנייה בה הוא נוסע למכה והפעם הצטרף אליו למסע חברו עיסא באקר, שגדל באחי נצרת ובעונה שעברה שיחק במכבי דליה מליגה א'.

-יהיה מסע שלישי למכה?

"כן, אבל פעם אחרונה שאני נוסע באוטובוס. זה סיפור לא פשוט. בפעם הבאה אעשה זאת בטיסה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות