fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התושבים יכריעו

ראש עיריית נצרת עילית, רונן פלוט, מבהיר כי סוגיית שינוי שמה של העיר תובא בסיומו של התהליך הפרוצדוראלי להכרעת התושבים באמצעות סקר או משאל רחב
רונן פלוט
רונן פלוט (צילום: דוברות כנסת ישראל)

ראש העיר נצרת עילית, רונן פלוט, הצהיר כי הוא תומך בשינוי שם העיר  ויוצא למהלך בתמיכה רחבה של כל חברי מועצת העיר פה אחד,  אולם  התנעת התהליך השבוע הינה שלב ראשוני בלבד של הצהרת כוונות.

רונן פלוט
רון פלוט (צילום: דוברות כנסת ישראל)

על פי הפרוצדורה  הנושא יובא לאישור מועצת העיר בישיבתה הראשונה לאחר הבחירות. במקביל העירייה פנתה באופן רשמי לתושבי העיר על מנת שייקחו חלק  כבר בשלב המקדמי ויציעו שמות. בחינת השמות תתבצע על ידי וועדה ציבורית המורכבת מ- 21 תושבים מן השורה (לא פוליטיקאים או אנשי ציבור), המייצגים את פסיפס התושבים בעיר על כל גווניו.

"הוועדה הציבורית תקבל לידיה את כל השמות שיוצעו על ידי תושבי העיר וכלל הציבור, היא תמיין אותם ומתוך מאות השמות תבחר מספר מצומצם של שמות בעלי היתכנות", נמסר מהעירייה.

בהמשך, ההצעה תוגש לאישור וועדה ארצית ציבורית במשרד ראש הממשלה  ולאחר מכן לוועדה נוספת  במשרד הפנים. במידה והנושא יאושר על ידי שתי הוועדות,  הליך אשר עשוי לקחת זמן רב, הסוגיה תובא להכרעת התושבים באמצעות משאל או סקר. התושבים יתבקשו להשיב על שתי שאלות: האחת האם הוא בעד או נגד החלפת שם העיר והשנייה במידה והם בעד, איזה מבין השמות שהגיעו לשלב הסופי הם מעדיפים.

ראש העיר פלוט הבהיר כי יפעל בהתאם לתוצאות המשאל ורק אם יינתן רוב להצעה היא תצא לשלב ביצוע.  "למרות שנבחרתי ברוב גדול ולמרות שכל חברי מועצת העיר תומכים במהלך, כי ברור לכולם שהוא מתבקש ונועד להיטיב עם העיר, אין לי שום כוונה  לקבל החלטה הרת גורל מעין זו בפורום של מועצה גם אם הוא רחב ומייצג את התושבים.  בבוא העת, כאשר התהליך יבשיל ברמת הפרוצדורה, אנו שנשאל את התושבים  באופן ברור וישיר , נשמע את דעתם ונחליט בהתאם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות