fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השריפה בכפר נין: בגלל החום הכבד או הצתה מכוונת?

צוותי כיבוי אש ושישה מטוסי כיבוי פעלו בשבת במשך כ- 10 שעות, כדי להשתלט על שריפה שפרצה באזור כפר נין שליד עפולה, שאיימה להתפשט לעבר מחנה נעאורה הסמוך. הלהבות התפשטו בשל השרב הכבד והרוחות היה קיים חשש כי האש תגיע לבתי היישוב, אך זמן מה לאחר מכן הצליחו כוחות כיבוי למנוע את ההתפשטות. אין נפגעים באירוע, אך על פי הערכות האש כילתה כ-700 דונמים של יער.
השרפה שהשתוללה (צילום עצמי)
השרפה שהשתוללה (צילום עצמי)

צוותי כיבוי אש ושישה מטוסי כיבוי פעלו בשבת במשך כ- 10 שעות, כדי להשתלט על שריפה שפרצה באזור כפר נין שליד עפולה, שאיימה להתפשט לעבר מחנה נעאורה הסמוך. הלהבות התפשטו בשל השרב הכבד והרוחות   היה קיים חשש כי האש תגיע לבתי היישוב, אך זמן מה לאחר מכן הצליחו כוחות כיבוי למנוע את ההתפשטות. אין נפגעים באירוע, אך על פי הערכות האש כילתה כ-700 דונמים של יער.

השריפה פגעה בבעלי חיים מתו כאן, פגעה בעצים וחורש טבעי וגרמה נזק סביבתי נגרם לשמורת הטבע מטופחת. "כואב הלב לראות את היער עולה בלהבות", אמר מנהל מרחב צפון בקק"ל, יפתח הרחול. "מדובר ביער שניטע בשנות ה- 60 עם עצים בני עשרות שנים, וייקח שנים רבות לשקם אותו".

השרפה שהשתוללה (צילום עצמי)
השרפה שהשתוללה (צילום עצמי)

הגורמים הרשמיים מדברים על שריפה שנגרמה עקב החום הכבד, אבל מבין הכבאים, יש כאלה שלא ממהרים לקנות את הסיפור. בפוסט שהעלה לפייסבוק הכבאי כפרי אזולאי, הוא כתב בין היתר : "אין לנו ככבאים כל בעיה להתמודד עם שריפות גם בתנאים קיצוניים מאוד של שרב, יש לנו בעיה להשלים עם העובדה שמוכרים בתקשורת שהשריפות הן בגלל השרב הכבד. אז בואו ואחדש לכם, שרפות קיימות בכל יום, סטטיסטית, הן רבות יותר בימים הפחות חמים. השריפות פורצות ברובן המוחלט כתוצאה מהצתות מכוונות ורשלנות של בני אדם (שרפת הכרמל למשל). אני בטוח שחוקרי השרפות שלנו יידעו היטב לנתב את משטרת ישראל למקור שאחראי לה. הגיע הזמן שאנשים יישבו בכלא באמת, כפי שמחייב החוק".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות