fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השוטר מעפולה סגר מעגל

20 שנה אחרי שהציל חיילים בלבנון במהלך שירותו הסדיר וסירב לקבל צל"ש על קור רוח מופתי דגילה במהלך היתקלות עם מחבלים, הסתער השבוע חיים גנון ממשטרת עפולה על מחבל בירושלים ונטרל אותו לאחר שדקר בסכין תושב העיר
סגר מעגל. גנון (צילום עצמי)
סגר מעגל. גנון (צילום עצמי)

צעיר בן 26 נפצע ביום שני בבוקר באורח קל, בפיגוע דקירה ברחוב הנביאים בירושלים. התוקף, פלסטיני כבן 20 מהשטחים, נתפס ונעצר בידי המשטרה לאחר מרדף קצר שבמהלכו השליך את הסכין שבה השתמש.

חובשים ופרמדיקים של מד"א, העניקו טיפול רפואי לפצוע ופינו אותו לבית החולים שערי צדק. מי שדלק אחר הדוקר, עצר אותו והצליח לנטרל אותו, היה לא אחר מאשר חיים גנון, שוטר מוערך בחקירות משטרת עפולה, בן 40, אב לשני ילדים ותושב העיר, שהיה בתגבור בירושלים.

אחרי שנטרל את המחבל, חזר מיד גנון לבדוק מה שלומו של הפצוע והעניק לו טיפול ראשוני, עד הגעת כוחות הביטחון. "זה חיים, מקצוען אמיתי שלא חושש לסכן את חייו כדי לעזור לאחרים", מעידים תושבים בעפולה, המכירים את גנון.

סגר מעגל. גנון (צילום עצמי)
סגר מעגל. גנון (צילום עצמי)

מפקד מרחב קדם, ניצב-משנה חיים שמואלי, התייחס לפעילות השוטרים במהלך הפיגוע. "התגובה המהירה של השוטרים והלוחמים הביאה למעצר המידי של המחבל, הפסקת האירוע ומניעת פגיעה בחפים מפשע נוספים", אמר.

מסתבר כי זו לא הפעם הראשונה בה חיים גנון מסכן את חייו כדי להציל חיי אחרים. זה קרה גם לפני 20 שנה, במהלך שירותו הצבאי בחטיבת גולני בלבנון. מספר לוחמים נקלעו להיתקלות עם מחבלים, המג"ד שלו נהרג, גנון טיפל בפצועים, כולל מפקד הפלוגה שלו, תחת אש. על קור הרוח שגילה במהלך ההיתקלות זומן גנון ללשכת נשיא המדינה דאז, עזר ויצמן ז"ל, וזכה לשבחים רבים על תפקודו.

מפקד הפלוגה הפצוע, יואב מרדכי, אמר אז לנשיא ויצמן: "מגיע לו צל"ש על התנהגותו במהלך התקרית, הוא עצמו נפגע, ולמרות זאת, הוא טיפל בפצועים והזעיק את כוחות ההצלה. הוא ראה שאני ועוד כמה לוחמים נפצענו, ואז הוא החל לנהל את העניינים בקור רוח למופת".

גנון התנגד בתוקף לאפשרות שיקבל צל"ש. "בסך הכל עשיתי את המוטל עלי, זו הייתה חובתי, אם זה היה ההיפך אני בטוח שהחברים שלי היו מטפלים בי", אמר בצניעות אופיינית והסיפור זכה לסיקור נרחב בתקשורת.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות