fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

העיקר שהחג יעבור בשלום

"משנה לשנה מלאכת גיוס התרומות הופכת לקשה יותר", אומרים בעמותות הצדקה השונות. למרות המצב הקשה, גם השנה ידאגו שמשפחות רבות ככל האפשר יעשו חג כהלכתו. עמותת נעל"ה בראשות משה גרוסמן תסייע לכ-200 משפחות מנצרת עילית עמותת פת חנה בראשות יוסי לוי תסייע לכ-450 משפחות בעפולה
משה גרוסמן וצוות המתנדבים (צילום עצמי)
משה גרוסמן וצוות המתנדבים (צילום עצמי)

חגי תשרי מגיעים וזה הזמן של עמותות הסיוע לנזקקים, לעשות שעות נוספות ולגייס תרומות בעזרת הציבור והמוסדות, כדי שכמה שיותר משפחות יעברו את החגים בשלום ובצורה מכובדת. בעמותות יודעים לספר כי "משנה לשנה מלאכת גיוס התרומות הופכת לקשה יותר, לאנשים פשוט קשה, מה שפעם קיבלנו בקלות, היום קשה מאוד להשיג".

לפי דו"ח הביטוח הלאומי מפברואר 2014, 18.8 אחוזים מהמשפחות בישראל – 243 אלף משפחות – סובלות מאי-ביטחון תזונתי, המוגדר במדינות המפותחות "נגישות לא סדירה למזון בכמות מספקת המאפשרת חיים בריאים ופעילים".

לפי הביטוח הלאומי, שיעורן של המשפחות הסובלות מאי-ביטחון תזונתי קל עד מתון הוא 10.2 אחוזים, ואילו שיעור המשפחות הסובלות מאי-ביטחון תזונתי ניכר הוא 8.6 אחוזים. הטיפול בתחום זה סבל מהזנחה ממשלתית ארוכת שנים ומשורה של החלטות ממשלה להקצאת כספים שבוטלו בסופו של דבר. בפברואר 2014 הגישה המועצה הלאומית לביטחון תזונתי את עיקרי המלצותיה למלחמה בתופעה, בעלות של כחצי מיליארד שקל בשנה.

משה גרוסמן וצוות המתנדבים (צילום עצמי)
משה גרוסמן וצוות המתנדבים (צילום עצמי)

"אנחנו בעז"ה נגיע לחלוקה יפה של סלי מזון ושוברי קניה עבור קרוב ל-200 משפחות בעיר, בשווי של עשרות אלפי שקלים", אומר משה גרוסמן, העומד בראש עמותת, "נעלה- נצרת עילית למען הזולת", "אנחנו מקבלים עזרה חלקית מארגון 'לתת', אך רוב הנטל נופל באופן ישיר על העמותה, ואנחנו עדיין זקוקים לתרומות מאנשים טובים שרוצים לעזור, ולדעת שהעזרה מגיעה באמת לאנשים שזקוקים לזה. בעמותת נעלה יש הבטחה שאין בכל עמותה, שכל תרומה שאנשים נותנים עבור החג הולך נטו לעזרה למשפחות לחג. אין לנו משכורות, או הוצאות מיבנה או רכב. אנחנו הארגון היחיד בעיר שעובד בשיתוף פעולה מלא עם לשכת הרווחה, וע"י כך אנו מוודאים שהעזרה הולכת דווקא למשפחות הזקוקות לה ביותר".

משה גרוסמן מוסיף ואומר כי "זה שאין לנו כרגע מחסן זה מקשה מאוד, כי יש לנו דרכים נוספות שבהם אנו רוצים לעזור לתושבי העיר, אך ללא מיבנה אנחנו מוגבלים מאוד".

גם בעמותת פת חנה בעפולה, נערכים כבר חודש מנהלי ומתנדבי העמותה בארגון מאות סלי מזון וחבילות לחג ל- 450 משפחות..

יו"ר העמותה, יוסי לוי אומר: "זו השנה ה- 20 ברציפות שאנו מחלקים חבילות לנזקקים ולצערי המחזה של מאות אנשים הצובאים על שערי העמותה, הוא מראה כואב מאוד. השנה הסלים קטנים יותר עקב מיעוט תרומות, אבל נחלק עד ערב החג סלי מזון כדי לא להשאיר אף משפחה ללא מצרכים לחג גם אם יעזרו במעט. בסל המזון יהיו עופות, ביצים, שימורים, שמן, יין, שתיה, תבלינים ירקות, פירות חלות ודבש".

יוסי לוי מספר כי למשימה התגייסו אנשי עסקים, ארגון לקט ישראל, ארגון ברכת מרגלית, רשת פרנדלי, אך בעיקר אנשים טובים, שתרמו סלי המזון. בעמותה מקווים שבשבוע האחרון יגיעו עוד תרומות שיגדילו את תכולת סל המזון למשפחות.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות