fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הניסוי של תלמידי אורט אלון מנצרת עילית ישלח לחלל

הניסויים הזוכים הם של אורט אלון בנצרת עלית שיבצעו בחלל ניסוי להפקת כמות גדולה של ויטמינים מהתרבות שמרים על מצע של שתן. אם הוויטמינים יישמרו בשמרים יתאפשר לספק לאסטרונאוטים מקור בלתי פוסק של ויטמינים בסביבת חלל דלה במשאבים
התלמידים בן וטלי עם האסטרונאוט האמריקאי דון תומאס (צילום עצמי)
התלמידים בן וטלי עם האסטרונאוט האמריקאי דון תומאס (צילום עצמי)

ניסוי שביצעו תלמידי כיתה ט' 4 בבית הספר אורט אלון בנצרת עילית, ישלח לחלל. אסטרונאוטים של נאס"א, מנכ"ל סוכנות החלל ובכירים בתעשיית החלל הישראלית בחרו את חמשת הניסויים הישראלים שישוגרו לחלל בעוד כחודש.

התלמידים בן וטלי עם האסטרונאוט האמריקאי דון  תומאס (צילום עצמי)
התלמידים בן וטלי עם האסטרונאוט האמריקאי דון תומאס (צילום עצמי)

בחירת הניסויים התבצעה במסגרת אירוע הגמר של תכנית "רמון ספייסלאב" של קרן רמון, החושפת תלמידי תיכון לחקר החלל, בשיתוף עם קרן טירן ע"ש שלמה טירן הפועלת לעידוד יזמות ויצירתיות של הדור הבא.
הניסויים הזוכים הם של אורט אלון בנצרת עלית שיבצעו בחלל ניסוי להפקת כמות גדולה של ויטמינים מהתרבות שמרים על מצע של שתן. אם הוויטמינים יישמרו בשמרים יתאפשר לספק לאסטרונאוטים מקור בלתי פוסק של ויטמינים בסביבת חלל דלה במשאבים.
ניסוי ייחודי זה נחקר ובוצע במכון ויצמן בליווי הפרופסור מאיה שולדינר ומטרתו היא לאפשר לאסטרונאוטים במצב מצוקה, כתוצאה מחוסר מזון או ויטמינים, להשתמש בשתן שלהם כמצע גידול לשמרים. "ניסוי זה נותן לאסטרונאוטים בחלל מקור בלתי נדלה של ויטמינים, ומקור של מזון במצב מצוקה ומהווה רעיון להפוך את השירותים מכימיים לאורגניים בתחנת החלל", מסבירים תלמידים.
שלב הגמר של התחרות התקייםבאוניברסיטת בר אילן. מנהל בית הספר דוד אטמור ומנהלת חטה"ב נעמי אורגד ליוו את התלמידים וציינו כי עצם הגעתם לשלב הגמר, לאחר תהליך מיונים ארוך, הינו הישג ברמה הארצית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות