fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המתמחה

קבלו את רותי גאשו, המתמחה החדשה במחלקה המשפטית של עיריית נצרת עילית * בת למשפחה בת 12 ילדים שהתייתמה מהוריה * על הבחירה בלימודי משפטים: "יש במקצוע אתגר ויכולת לעשות צדק במובן המעשי של המילה"
רותי גאשו (צילום עצמי)
רותי גאשו (צילום עצמי)

היא הקטנה מבין 12 אחים ואחיות ("כל שבטי ישראל"), בגיל 24 התייתמה מהוריה ("הם ממשיכים ללוות אותי ולשמור עלי מלמעלה") , סיימה לימודי משפטים ("מקצוע  מאתגר") והחליטה לעשות את ההתמחות בעיריית נצרת עילית ("אני אוהבת את העיר שלי, טבעי שארצה להתמקצע בה")  קבלו את רותי גאשו, המתמחה החדשה במחלקה המשפטית של עיריית נצרת עילית.

רותי גאשו (צילום עצמי)
רותי גאשו (צילום עצמי)

רותי גאשו, בת 29 רק החלה השבוע את ההתמחות במחלקה המשפטית  של עיריית נצרת עילית וכבר זכתה לכבוד להיפגש עם ראש העיר רונן פלוט " הוא קרא לי ללשכה על מנת לברך אותי ולאחל לי בהצלחה באופן אישי", היא מספרת "זה ממש לא מובן מאליו מבחינתי וזאת בדיוק הסיבה שבגללה החלטתי לעשות את ההתמחות בעירייה, יש פה אווירה חדשה, משפחתית ותומכת"

רותי סיימה לימודי תיכון בפנימיית רמת הדסה, בצבא שרתה מפקדת טירונים במחווה אלון ולאחר שחרורה חיפשה את עצמה בעבודות מזדמנות עד שהתבייתה על לימודי משפטים. "אני בת זקונים להורים שעלו מאתיופיה בשנת 1984 במבצע משה. צעירה מבין 12 אחים ואחיות, לא פשוט, אבל כיף גדול".

– 12  אחים, איך מסתדרים?

"זה לא פשוט אבל גדלנו לתוך מציאות של משפחה מורחבת ולמדנו להסתדר".

-איך זה לגדול עם עוד  11 אחים ואחיות?

"זכיתי להיות האחות הקטנה וככזאת תמיד הייתי מוקפת באחים ואחיות שלימדו אותי  והכינו אותי לחיים.  ספגתי מהם את כל הדברים הטובים וגם למדתי להסתפק במה שיש, להעריך כל דבר, להתחשב ולהיות בן אדם טוב".

איך הסתדרתם כלכלית?

"כמובן שמשפחה מורחבת עולה יותר כסף וכל אחד מבני המשפחה צריך להתחשב ולהצטמצם בשביל שיהיה לכולם. זה לא קל אבל האהבה והביחד מכסה על הקשיים".

לפני 10 שנים היא איבדה את אמה אסתר שהלכה לעולמה בגיל 58 והותירה את המשפחה בהלם כבד. האב  אסממאו  ניסה למלא את החסר אבל הוא היה מבוגר מאוד ולפני חמש שנים נפטר בגיל 94.

-נשארתם לבד

"האמנתי ואני עדיין מאמינה שהוריי איתנו כל הזמן, הם שומרים עלינו ונותנים לנו כוחות מלמעלה יחד עם בורא עולם. קושי בחיים רק מחשל, אסור לוותר וצריך לדעת להפיק ממנו את הכוח".

-בגלל זה בחרת במסלול משפטים?

"ההחלטה שלי להמשיך בלימודים אקדמאיים ובמסלול משפטים באה ממקום של רצון להשפיע ולבצע תפקיד משמעותי".

-למה דווקא משפטים?

"זה מקצוע שהוא קודם כל מעניין, יש בו אתגר ויכולת לעשות צדק במובן המעשי של המילה. לא תיאוריה אלא מציאות".

את לימודי התואר  סיימה לפני חודש  והטקס חגיגי של קבלת התעודה יתקיים באוקטובר. הוריה  לא יהיו שם אבל כל אחיה ואחיותיה יגיעו יחד עם משפחותיהם. "אני בטוחים שההורים שלי גאים בי למעילה, הם לא נמצאים איתי פיזית אבל בלב נמצאים כל הזמן . אנחנו משפחה גדולה ומלוכדת , האחיינים שלי הגיסים האחייניות כולנו ביחד נהיה בע"ה בטקס".

-מה גרם להחליט על התמחות במשפט ציבורי?

"ההחלטה התקבלה באופן די מקרי. הגעתי לעירייה מיד עם סיום לימודיי  וסיפרתי על רצוני להמשיך להתגורר בעיר, לתרום ולהיות מעורבת בנעשה בה. כתושבת העיר מאוד חשוב לי לעשות בה את ההתמחות ולא לצאת מהעיר לשמחתי התקבלתי בזרועות פתוחות וראש העיר רונן פלוט בעצמו קיבל אותי  אישית ושמח לקראתי".

-חולמת להיות היועצת המשפטית של העירייה?

(מחייכת) אני כרגע בשלב מאוד התחלתי ועדיין אפילו לא גיבשתי תחום מסוים. אני נהנית מהעבודה במחלקה המשפטית של העירייה, יש פה צוות מקצועי ברמה גבוהה ביותר ויש לי הרבה מה ללמוד ממנו".

-הרבה צעירים בגילך דווקא מחפשים קריירה באזור המרכז, מה גרם לך להחליט להישאר בעיר?

"אני מתגוררת בדירה שכורה בנצרת עילית כך שההחלטה להמשיך ולחיות בה היא מושכלת מתוך רצון לבנות בה עתיד. נצרת עילית היא עיר הולדתי, העיר שבה גדלתי ובה נמצאת משפחתי וחבריי, אני מאוד אוהבת את העיר הזאת , ומקווה להמשיך בעתיד להמשיך ולבנות משפחה".

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות