fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"המטרה לאפשר לכל תלמיד לצאת למסע בפולין"

בשבוע הבא תצא משלחת תלמידי אורט רוגוזין למסע החיים בפולין. ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה, הורה גם השנה, לסבסד את עלות הנסיעה הגבוהה כדי שכל הילדים יוכלו לצאת למסע הערכי.
המשלחת לפולין (צילום עצמי)
המשלחת לפולין (צילום עצמי)

עיריית מגדל העמק סבסדה גם השנה את המסע לפולין שייצא לדרך ביום שלישי הקרוב. כידוע, עלויות המסע לפולין מטפסות מדי שנה ובשנים האחרונות מחירן המלא נע בין 4,800-5,800 שקלים לילד כאשר במגדל העמק שילמו התלמידים בשנים האחרונות כ- 3,100 שקלים בלבד עד לסבסוד מלא עבור ילדים ממשפחות מוחלשות.

גם השנה ייהנו התלמידים ממחירים מוזלים בהרבה לאחר שראש העיר אלי ברדה הצליח בנוסף למלגות משרד החינוך לגייס מימון גם מכספי הרשות, רשת "אורט", חברת ההיי-טק "וישיי" ואפילו חיל חימוש, בסכום כולל של 120 אלף שקלים שסייעו להקלת המסע על המשפחות. הסכום הנ"ל יחולק השנה בין כל 80 תלמידי בית הספר אורט רוגוזין.

המשלחת לפולין (צילום עצמי)
המשלחת לפולין (צילום עצמי)

סך הכל תכלול המשלחת השנה 93 אנשים הכוללים מלבד התלמידים גם מדריכים, מאבטחים, מורים, נציגי רשות, מנהל משלחת ורופא. כמדי שנה, יתקיימו בטרם היציאה לפולין, מפגשי הכנה וביניהם שיחות עם אנשי מקצוע ויועצים לטיפול רגשי, סיור במנהרות הכותל וכן הכנה בת יומיים בקיבוץ לוחמי הגטאות, כל זאת כדי להכין את התלמידים וחברי המשלחת לחוויה שהם עתידים לחוות בפולין.

ראש העיר אלי ברדה הדגיש כי המסע לפולין חשוב בהיבט הערכי במיוחד בחלוף השנים כשדור הניצולים, העדים, הולך ופוחת ולכן חשוב לאפשר לכל התלמידים לצאת למסע בפולין: "במהלך המסע לפולין התלמידים יראו את מרעות הזוועה, יצעדו על מסילות המוות והמשפט 'טוב מראה עיניים ממשע אזניים' יקבלו משמעות ויצרבו בזיכרונם את הלקח כי עלינו לסמוך רק על עצמנו בכך שנהיה אזרחים טובים בחברה צודקת וסובלנית המחויבים לשמור על חלקת האלוהים הקטנה שלנו, מדינת ישראל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות