fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכבאית "עמק 9" תוצב במגדל העמק

ראש העיר אלי ברדה נענה לבקשתו של רב טפסר שחר איילון נציב כבאות והצלה לשעבר על הצבת כבאית "עמק 9" מאסון הכרמל בסמוך לתחנת הכיבוי בעיר, כחלק ממרכז מבקרים ומורשת
ההורים השכולים עם הכבאית (צילום עצמי)
ההורים השכולים עם הכבאית (צילום עצמי)

"עמק 9", הכבאית ששימשה את לוחמי האש אורי סמנדייב, דני חייט והמתנדב אלעד ריבן זכרונם לברכה, בעת אסון הכרמל לפני 6 שנים, אסון ששינה את פני מערך הכבאות הארצי, הובאה למגדל העמק ותשמש בעתיד כמוצג מרכזי במרכז מורשת שיוקם במתחם תחנת כיבוי האש במגדל העמק.

ההורים השכולים עם הכבאית (צילום עצמי)
ההורים השכולים עם הכבאית (צילום עצמי)

מי שיזם את הבאתה של הכבאית למגדל העמק הוא אביו של אורי ז"ל מרדכי סמנדייב שראה את הכבאית בביקור בנציבות כבאות והצלה בראשל"צ שם עמדה מוזנחת בצד. הוא ביקש לשפצה ולהעבירה חזרה לאזור כאן שירתה את דורות של לוחמים למעלה מיובל שנים.
במקביל, החליטו ראשי מערך הכבאות וההצלה להקים בסמוך למתחם תחנת כיבוי האש במגדל העמק מרכז מורשת ולימוד על מערך הכבאות הארצי בכלל ואסון הכרמל בפרט שיכלול גם מרכז מבקרים הכולל אמפי לטקסים.
כדי לקדם את הנושא נפגשו לפני מספר חודשים ראש העיר אלי ברדה ונציב כבאות והצלה רב טפסר שחר איילון בטרם זה סיים את תפקידו במגדל העמק. במהלך המפגש הוצגה לראש העיר התכנית להצבת הכבאית "עמק 9" שתשמש כמוצג מרכזי במרכז המורשת וחינוך ואף התקיים סיור משותף עם אנשי המקצוע בשטח הסמוך לתחנה בו אמור לקום מרכז המורשת. יש לציין כי את התכנית מוביל מרדכי סמנדייב שרתם את המשפחות ולאחרונה אף נפגש עם חברי כנסת ושרים כדי לקדם את הנושא להנצחת הבנים שנפלו מיד עם כניסתו של הנציב החדש של הכבאות לתפקיד.
ראש העיר אלי ברדה אמר: "מגדל העמק גאה להיות שותפה למשרד לביטחון פנים ולרשות כיבוי אש בהקמת מרכז מורשת לאומי במגדל העמק להנצחת גבורת לוחמי האש".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות