fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היום: כ- 100 עובדי מפעל מג"מ בטיחות יפתחו בשביתה

השביתה תתקיים לאחר שהנהלת המפעל – המייצר טקסטיל וגומי לתעשייה הביטחונית – לא הפרישה לקופות הפנסיה וקרנות ההשתלמות של העובדים במשך למעלה משנה, ואף לא שילמה להם את משכורות חודש אוגוסט
לאון פרץ (צילום: עצמי)
לאון פרץ (צילום: עצמי)

ההסתדרות מודיעה כי החל מהיום (שני) פתחו כ-100 עובדי חברת מג"מ בטיחות בשביתה, על רקע פגיעה קשה בזכויותיהם מצד הנהלת החברה. במפעל החברה, הממוקם באזור התעשייה ציפורי סמוך לנצרת עלית, מיוצרים מוצרי טקסטיל וגומי לתעשייה הביטחונית.

לאון פרץ (צילום: עצמי)
לאון פרץ (צילום: עצמי)

בשנת 2014 נרכשה החברה על ידי  קבוצת "מפנה" אשר בעליה הם עמית טסלר, צביקה טסלר ומשה דניאל. מנכ"ל המפעל הינו מאיר גלעדי. בשנת 2016 נחתם במפעל, בתיווך ההסתדרות במרחב העמקים הצפוני בראשות ליאון פרץ, הסכם קיבוצי אשר שיפר את שכרם והסדיר לראשונה את ביטחונם התעסוקתי של העובדים.

ואולם, מאז נחתם ההסכם הקיבוצי, בעקבות פניות רבות של עובדים נתגלו אי סדרים בכל הנוגע להפרשות לקופות הפנסיה וקרנות ההשתלמות – אשר אליהן לא הופרשו כספים במשך למעלה משנה. לצד זאת ישנם איחורים חוזרים ונשנים בתשלום השכר בחודשים האחרונים, לרבות משכורת אוגוסט אשר טרם חולקה לעובדים.

לאחר שהוכרז סכסוך עבודה במפעל, ולמרות ניסיונות רבים מצד ההסתדרות להגיע להסכמות עם ההנהלה, אנשיה אינם משתפים פעולה ואינה מנסים להגיע לפתרון המשבר החמור. בהקשר זה יצוין כי אנשי ההסתדרות במרחב אף עשו מאמץ אחרון לתמוך בקבלת הלוואה למפעל המצוי בקשיים ונמצא בהליכי פירוק מ"קרן תנופה" וזאת תוך דאגה להמשך העסקתם ותשלום זכויותיהם של העובדים ערב החג. ואולם, ההנהלה סירבה להבטיח כי הכספי ההלוואה יכסו את חובם כלפי העובדים ויספקו ביטחון תעסוקתי עבור העובדים לעוד מספר חודשים לפחות.

משלא נותרה ברירה הוחלט בשיתוף עם ועד העובדים להשבית את המפעל וזאת עד אשר הנהלת המפעל תשנה את עמדותיה ותשיב לעובדים את הכספים המגיעים להם כחוק.

יו"ר ההסתדרות במרחב עמקים צפוני, ליאון פרץ: "אני מצר על כך שהנהלת החברה בחרה לפגוע בעובדיה הנאמנים והמסורים בצורה כל כך מבזה ומחפירה. על אף ניסיונותינו הרבים למצוא פתרונות, לא נותרה בידינו כל אפשרות אחרת מלבד השבתת המפעל בכדי להציל את כבודם ומעמדם של העובדים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות