fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"החלום שלי היה לשרת כלוחם"

אומר רב״ט הראל פלטואל מנצרת עילית, עולה חדש מהודו, אשר נלחם ועשה הכל כדי להיות לוחם בחטיבת הנח"ל * ההורים שלו נשארו בהודו, אבל זה לא מעיב עליו * השבוע סיים בהצלחה את ההכשרה הארוכה של חטיבת הנח"ל והצטרף לגדוד 932, גדוד גרניט
הראל פלטואל
הראל פלטואל (צילום עצמי)

"רציתי לעלות לארץ ישראל כי אני יהודי. כשהייתי בהודו לא למדתי על הארץ וזה חסר לי. תמיד שמעתי על ישראל דרך סיפורים של חברים ומאז ומתמיד ידעתי שאני רוצה לעלות לארץ", אומר רב״ט הראל פלטואל, בן 23 מנצרת עילית, עולה חדש מהודו, אשר נלחם ועשה הכל כדי להיות לוחם בחטיבת הנח"ל. הראל סיים השבוע את מסלול ההכשרה, קיבלת את הכומתה הירוקה הנכספת לאחר מסע כומתה ארוך ומאתגר והגיע לגדוד 932 של חטיבת הנח״ל.

הראל פלטואל
הראל פלטואל (צילום עצמי)

הראל עלה ממיזורם שבצפון הודו בשנת 2014 יחד עם אחיו, אשתו של אחיו ושתי בנותיהם. הוריו של הראל נשארו בהודו והוא מספר כי גם הם מתכננים לעלות ארצה בקרוב. "החלום שלי היה לשרת כלוחם בצבא ההגנה לישראל. ההורים שלי תמכו בי וגיבו אותי לאורך כל הדרך", מספר הראל על זיקתו לארץ ישראל.

הראל גר בנצרת עילית יחד עם משפחתו של אחיו, עם אשתו וארבעת בנותיהם, אשר תומכים בו ועוזרים לו בכל דבר. "הם כמו ההורים שלי. הם תמיד פה בשבילי ולמרות שזה קשה לחיות רחוק מההורים, אני תמיד מוקף במשפחה ושומר על קשר עם אבא ואמא", הוא אומר.
לאחר שעלה ארצה, למד הראל באולפן בנצרת עילית במשך כחצי שנה ולמד עברית. "באולפן למדתי עברית מאפס. לא ידעתי מילה בעברית לפני כן. כשלא למדתי באולפן עבדתי במפעל, שם גם דיברתי עברית", אומר הראל.

הראל התגייס באפריל 2016 לבסיס מחו"ה אלון, שם עבר קורס עברית אשר ארך כשלושה חודשים. "במסגרת הקורס עשיתי טירונות 02, שארכה כחודש וחצי ובחודש וחצי שנותרו למדנו עברית בכיתת לימוד", מספר הראל על קורס העברית, "הקורס לא היה קשה כמו שחשבתי, מאוד נהניתי שם והכרתי המון חברים שאני נמצא איתם בקשר עד היום". לאחר שסיים את הקורס שובץ הראל לתפקיד שק"מיסט. הראל התעקש להתגייס לקרבי, ולכן עבר בין תפקידים רבים. הוא הגיע אל קצין המיון בתל השומר והתעקש לקבל שיבוץ לתפקיד קרבי. "חזרתי לבסיס מחו"ה אלון, שם המפקדים והקצינים עזרו לי לקבל את השיבוץ שכל כך רציתי ובסוף הצלחתי לעבור לקרבי והתגייסתי מחדש במרץ 2017. הגעתי לבקו"ם והתגייסתי שוב רק שהפעם בתור לוחם", משתף הראל.

הראל משרת בצה"ל כבר שנה ושבעה חודשים והשבוע סיים בהצלחה את ההכשרה הארוכה של חטיבת הנח"ל והצטרף לגדוד 932, גדוד גרניט.

ההכשרה מתחילה בבא"ח (בסיס אימונים חטיבתי) נח"ל בתל ערד- בבא"ח טוב, שם נערכת הטירונות. הטירונות אורכת כשלושה חודשים. בטירונות לומדים הלוחמים הכשרה בסיסית על לוחמה ושימוש בנשק, שבועות שטח, ותרגילים. לאחר מכן עוברים הלוחמים לבא"ח קריות, שם הם עוברים את פרק האימון המתקדם בו הם עוברים תרגילים יותר מתקדמים ומורכבים המשולבים בלחימה בשטח בנוי, והכנה לפעילות מבצעית. בסופו של האימון המתקדם עוברים החיילים שבוע מלחמה ובו המון תרגילים, תרפ"לים (תרגילים פלוגתיים) ואין מנוחות בין לבין, הליכות ארוכות ותרגילים, כאשר השבוע הזה מסכם את מסלול ההכשרה של הלוחמים ובשבוע שאחריו נערך מסע הכומתה- מסע שאורכו כלילה שלם בו הולכים הלוחמים כ-40 קילומטרים ובסופו מקבלים את הכומתה הירוקה אליה כל כך חיכו.

הראל מספר כי בניגוד למספר לא מועט מבין הלוחמים, הוא לא חווה קשיים כלל וכלל ואף להפך: "ההכשרה ארכה שמונה חודשים ומאוד נהניתי מהתקופה הזו. לא חוויתי שום קושי והרגשתי שהצלחתי להפיק את המיטב מכל רגע".

בינואר האחרון טס הראל לבקר את הוריו בהודו ושהה עמם לתקופה של כ-30 יום. "מאוד התגעגעתי אליהם", הוא אומר, "סיפרתי להם על כל החוויות החדשות שיש לי מהצבא, על החברים החדשים ועל כל מה שעברתי והם היו מאוד גאים בי". הראל מספר כי מסע הכומתה היה רגע שהוא לעולם לא ישכח: "זה היה מאוד מרגש. במהלך הטקס, כאשר קיבלנו את הכומתות, הייתי מאוד גאה בעצמי והייתה לי תחושת סיפוק גדולה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות