ההנהלה ונציגי העובדים היו תמימי דעים לגבי האחריות המתחייבת נוכח מצבה הגרעוני של המועצה שחייב כניסה מידית לתכנית התייעלות, וזאת בטרם תכפה תכנית הבראה חיצונית של גורם ממונה, העלולה להיות בעלת השלכות משמעותיות. יצוין כי לאורך כל תקופת המו"מ ביקשו הצדדים להוביל לשינוי המצב הקיים תוך הקפדה על כללי מינהל תקין.

על פי ההסכמות יוחזרו הרכבים למעט בעלי התפקידים שיוכרו כזכאים לרכב מהמועצה, לטובת השירות לתושבים, ויינתנו החזרי הוצאות רכב לבעלי תפקידים אחרים. עובדי המועצה ירתמו למאמץ ויתרמו אחוזים משכרם. בהתאמה יהיו זכאים העובדים, מידי חודש, ליום חופש שיילקח בתיאום ואישור ומבלי שיחויבו בו. התרומה בשכר לא תכול על בעלי שכר מינימום ועל אימהות חד-הוריות. ההחלטה המשותפת, מייצרת התייעלות המוערכת בחסכון של כמיליון שקל לשנה.

עובד נור
עובד נור (צילום: עצמי)

במהלך אסיפת העובדים, באולם דורות בגלבוע שבגן נר, הוסבר כיצד תרומת העובדים בשכר תעשה באופן מדורג. כמו כן הסבירו, כל המעורבים בהסכם, כי לאחר שנים רבות של התעלמות, מעגנת התכנית החדשה מצב חיובי בו יתקיימו עדכוני דרגות שכר. מרכיבי שכר וכל הנוגע לתנאי העסקה, יכנסו כעת להסדרה ויקבעו בהתאם להסכמים במשק ועל פי הצורך, וכל זאת בכפוף לחוק.

עובד נור, ראש המועצה: "פנינו קדימה באחדות מטרה. בימים מאתגרים אלו, שבהם כולנו שותפים, אנו חוזרים ומדגישים את תודתנו לכל השותפים בתהליכי ההתייעלות הארגונית, בראש ובראשונה לעובדי המועצה המסורים. מלכתחילה אמרנו שאנו מעדיפים להימנע מפיטורים ולהגיע להסכמות. זהו תהליך לא פשוט אך בסופו ניצור יחדיו סביבת עבודה טובה המושתתת על עקרונות ערבות הדדית, תמיכה ופרגון".

לדברי אפרת מלכה יו"ר ועד העובדים" "זהו הסכם טוב לתושבים לעובדים ולמועצה, זהו הסכם עבודה ראשון שנחתם בין העובדים להנהלת המועצה. ההסכם מעגן את זכויות העובדים ומונע פיטורים, עובדי המועצה מחויבים לקיום תנאי ההסכם וכך גם הנהלת המועצה, קיום תנאי ההסכם על-ידי שני הצדדים הוא שיבטיח את שיתוף הפעולה, הבראת המועצה ושיפור איכות השרות הניתן לתושב. חברי הועד גאים בהסכם שגובש ומבקשים להודות לעובדי המועצה על האמון ולנציגי ההסתדרות על ההכוונה והתמיכה ולהנהלת המועצה על ההבנה ושיתוף הפעולה. ועד העובדים מאחל להנהלת המועצה ולעובדים המשך שיתוף פעולה פורה".