fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הדר של נוסטלגיה

23 שנים לאחר שנסעו יחד להביא עולים מארגנטינה נפגשו ראש העיר רונן פלוט ופעיל העלייה הוותיק ביותר בעיר, ישראל הדר בן ה- 92
ישראל הדר עם ראש העיר רונן פלוט (צילום עצמי)
ישראל הדר עם ראש העיר רונן פלוט (צילום עצמי)

ישראל הדר בן ה- 92 שימש בתקופת כהונתו של מנחם אריאב פעיל עלייה באגף הקליטה של העירייה. במסגרת עבודתו פעל להבאת משפחות עולים מארגנטינה וליווה אותם בשלבי התאקלמותם בארץ ובעיר. באותה תקופה שימש רונן פלוט בתפקיד ממלא מקום ראש העיר ובהיותו ממונה בין היתר על תחום הקליטה עמד בראש משלחת עלייה בה השתתף גם ישראל הדר.

23 שנים חלפו מאז ובשבוע שעבר הופתע פלוט לראות את ישראל הדר בפתח לשכתו. "אני כבר בן 92 אבל זוכר היטב את הנסיעה שלנו לארגנטינה, חלק גדול מהמשפחות בקהילת עולי ארגנטינה הגיעו בעקבות אותה משלחת", אמר וסיפר כי עד היום הוא מתגורר בשכונת בן גוריון וביחד עם אשתו דינה מעיין מעת לעת באלבומי התמונות מתקופת עבודתו בקליטה.

ראש העיר פלוט התרגש מן האנקדוטה הנוסטלגית והזמין את הדר לפגישה אישית בלשכתו.

השניים נפגשו ביום שישי שעבר והעלו זיכרונות ישנים "היה נחמד להיזכר באותה תקופה ועוד יותר לגלות שישראל זוכר היטב את כל  הפרטים ולמרות גילו המבוגר מוכן גם היום להתנדב למען קליטת העולים".

ישראל גילה בקיאות מרשימה במדיניות ראש העיר פלוט בנושא העלייה והכרזתו על שנת 2019 כשנת העלייה. "זה מחמם את הלב לראות את העיר חוזרת לעצמה גם בקליטת העלייה, נצרת עילית נבנתה על גלי העלייה",  אמר ישראל הדר .

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות