fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האחיות שרואות הכל

רב"ט קארין כהן ורב"ט אופק כהן מעפולה, הן תאומות המשרתות כתצפיתניות * הן התגייסו בהפרש של חודש ומשרתות בגזרות שונות * "זה אחד התפקידים הכי חשובים בצבא. יש אנשים שלא מבינים את חשיבותו כי הם לא מכירים מספיק, אבל מי שרואה את מה שאנחנו עושות מבין", הן קובעות
קארין כהן
קארין כהן

רב"ט קארין כהן ורב"ט אופק כהן מעפולה, הן תאומות המשרתות שתיהן כתצפיתניות. האחיות למדו בתיכון בעמק המערבי בקיבוץ יפעת. לפני שהתגייסו לצבא, השתיים חלקו תחומי לימודים משותפים והרחיבו מגמות ביולוגיה ועיצוב גרפי.

קארין כהן
קארין כהן

האחיות אף התגייסו בהפרש של פחות מחודש אחת מהשנייה. אופק התגייסה בחודש יולי בשנה שעברה וקארין התגייסה חודש מאוחר יותר באוגוסט, שתיהן לתפקיד תצפיתנית. "רציתי להיות תצפיתנית", מגלה קארין. "זה אחד התפקידים הכי חשובים בצבא. יש אנשים שלא מבינים את חשיבותו כי הם לא מכירים מספיק, אבל מי שרואה את מה שאנחנו עושות מבין", וקובעת בנחרצות כי "מדובר בתפקיד קשה אבל מאוד מספק. יש חברות חזקה מאוד בין כל התצפיתניות".

בהתחלה, אופק וקארין היו אמורות להתגייס ביחד, אבל תאריך הגיוס של קארין נדחה. "אני זוכרת שכשקיבלתי את תאריך הגיוס, דיברתי עם אימא בטלפון ותוך כדי השיחה היא צעקה לקארין 'מה את קיבלת?' וככה גילינו שאנחנו מתגייסות לאותו התפקיד", מספרת אופק.  "ההכשרה הייתה ממש מדהימה", מתארת אופק. "בהתחלה כשהיינו בטירונות היה קצת קשה, אבל  ככל שהזמן עבר הכרתי בנות שהפכו להיות חברות לכל החיים, כמו משפחה", היא אומרת ומוסיפה, "למדנו הרבה מידע מעניין על השטח". "ההכשרה ארכה שלושה חודשים והייתה אינטנסיבית מאוד אבל חווייתית מאוד, מלמדת ומבגרת. הקפידו אתנו על משמעת, שהיא מאוד סימבולית לתפקיד שאסור להפקיר בו את המסך, אנחנו העיניים של המדינה", מוסיפה קארין.

אופק כהן
אופק כהן

במהלך הקורס שובצו האחיות בשתי גזרות שונות. קארין שובצה בגזרת איו"ש ואופק שובצה בגזרת לבנון. האחיות אמורות אף לצאת לפיקוד יחד בחודש מאי הקרוב.

"אנחנו עובדות במשמרות שמלאות בהוואי ובחברות אמת שיושבות כיסא לידי, אנחנו כמו משפחה", אומרת קארין ואופק מחזקת: "אני אוהבת את האווירה עם החברות, והידיעה שאני עושה תפקיד משמעותי גורמת לי ליהנות מאוד מהשירות הצבאי שלי, אני מרגישה שאני משרתת שירות משמעותי".

"אחרי כל זיהוי שיש אני מבינה כמה משמעותי התפקיד שאני עושה. אני מתצפתת על גזרה שלמה ותושבי הבקעה יכולים לישון טוב בלילה בידיעה שיש מי ששומר עליהם", מוסיפה קארין, אופק מסכימה איתה ואומרת:  "זה כיף ששתינו משרתות באותו התפקיד", אומרת קארין. "שתי הגזרות שונות מאוד ואנחנו עוברות דברים שונים אבל דומים. החלטתי לצאת לפיקוד כי אני רוצה שתהיה לי השפעה".

אופק כהן מסיימת בטיפ למתגייסים: "אל תקשיבו למה שאתם שומעים על התפקיד לפני זה, כי לא בטוח שזה נכון. הוא יכול להיות אינטנסיבי, אבל שווה כל רגע".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות