fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"גם בית שאן זו מדינת ישראל"

500 עובדי אדום אדום ותנובה הפגינו מול משרד האוצר. יו"ר ועד עובדי אדום אדום, יוסי ביטון, אמר בהפגנה: "נמשיך במאבק ונחריף אותו עד אשר יימצא לנו פתרון".
בן שטרית בהפגנה היום (צילום עצמי)
בן שטרית בהפגנה היום (צילום עצמי)

היום (שלישי) הפגינו כ-500 עובדי חברת אדום אדום ותנובה מול משרד האוצר בירושלים. העובדים מוחים על מתווה משרד האוצר להרחבת מכסות הייבוא והפחתת המכס בתחום הבשר הבקר הטרי שיביא לסגירת המפעל ולפיטורי 200 עובדים תושבי הפריפריה.

יו"ר ועד עובדי אדום אדום, יוסי ביטון אמר בהפגנה: "200 עובדים מבית שאן קיבלו מתנה ערב החג וזה איום בפיטורים. הפרנסה של הילדים שלנו עומדת בסכנה ערב החלטה ללא מינימום של רגישות חברתית או התחשבות בפריפריה. אנחנו נמשיך במאבק ונחריף אותו עד אשר יימצא לנו פתרון. אנחנו היחידים שמשלמים את המחיר. לנו אין לאן ללכת".

בן שטרית בהפגנה היום (צילום עצמי)
בן שטרית בהפגנה היום (צילום עצמי)

ראש העיר בית שאן, רפאל בן שטרית, השתתף בהפגנה ואמר: ״סכנה מרחפת מעל מפעל הבקר ״אדום אדום״ המעסיק כ-200 עובדים, בעקבות הכוונה לייבא בשר טרי מחו״ל. היום השתתפתי במחאת העובדים מול משרד האוצר בירושלים. בשיחה שקיימנו, ועד העובדים ואנוכי, עם מנכ״ל האוצר שי באב״ד , נאמר לנו כי שר האוצר לא יתן יד לפגיעה בעובדים ובמפעל. היום בשעה 13:00 אמורה להתקיים פגישה בן מנכ״ל תנובה ושר האוצר כדי לתת פתרון שימנע פגיעה במפעל״.

מתווה האוצר החדש להרחבת ייבוא בשר טרי מסיר את שארית חסמי הייבוא הקיימים המגנה על החקלאים הישראלים ועל התעשייה הישראלית ומאפשר גידול מסיבי בייבוא הבשר הטרי. המשמעות של המהלך הינה – חיסול התעשייה המקומית של ייצור הבשר הטרי אשר כבר היום מתמודדת עם תחרות לא שוויונית מול הבשר המיובא בשל מגבלות הכשרות.

אדום אדום  הוא מפעל מפסיד בו מועסקים 200 עובדים, רובם מבית שאן. הגדלת היבוא במתווה המוצע תביא בהכרח לחוסר כדאיות כלכלית של המפעל. הנהלת אדום אדום כבר הודיעה כי תייבא בשר במקום לייצר בישראל.  היחידים שישלמו את המחיר הם העובדים שילכו הביתה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות