fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גם אם השם לא ישתנה, נצרת עילית הרוויחה

חבר מועצת העיר נצרת עילית, רוני ליקוורניק, בטור מיוחד על סוגיית החלפת שמה של העיר, שעלה לאחרונה לכותרות
רוני ליקוורניק
רוני ליקוורניק (צילום: יצחק סולומון)

האם נצרת עילית תצליח לשנות את שמה? האם ראש העיר רונן פלוט יצליח לעשות את מה שקודמיו ניסו ונכשלו ?  האם יהיה האיש  שיתקן את הטעות ההיסטורית שמטרידה את העיר מיום הקמתה והאם במשמרת שלו יבוא הקץ לבלבול המרגיז בין שתי הערים  – נצרת ונצרת עילית.

רוני ליקוורניק
רוני ליקוורניק (צילום: יצחק סולומון)

הנבואה ניתנה לשוטים, אבל במקרה הזה אין צורך לנבא. זה ממש לא משנה מה יקרה בסופו של התהליך. יכול להיות שיצליח ובאותה מידה אפשר שייכשל. כך או כך, דבר אחד ברור- נצרת עילית הרוויחה השבוע יחסי ציבור שלא היו לה בכל 62 שנותיה ובלי להתאמץ בכלל, כמו זכייה בפרס הגדול בלוטו.

בשבוע אחד העיר קיבלה יחסי ציבור שלא היו לה 62 שנה, סיקור חיובי עצום ביחסה לגודלה, כאילו הייתה ירושלים או תל אביב. מה שלא קרה שנים על גבי שנים התנקז למקום אחד וגם אם לא תוכנן מראש, התוצאות פשוט מצוינות .

מהרגע שבו הצהיר ראש העיר פלוט בכנס סיכום מערכת הבחירות, על כוונתו לשנות את שם העיר, נצרת עילית הפכה לסיפור הכי לוהט בתקשורת. חשיפה חיובית, כולנו יודעים, שווה מיליונים אבל מעבר לכסף יש לה ערך עצום בשיפור תדמיתה של עיר אשר בפעם הראשונה בחייה מקבלת כיסוי חיובי לרוחב כל ערוצי התקשורת הגדולים. אין תחנת רדיו, אין עיתון ארצי ואין אתר חדשות במדינת ישראל שלא דיבר השבוע בכותרות שלו על נצרת עילית ולא סיפר כי העיר עוברת מהפיכה חיובית ורוצה לשנות את שמה.

כל ערוצי התקשורת במדינת ישראל, החל משני העיתונים המובילים ידיעות אחרונות וישראל היום, דרך אתרי החדשות המובילים, וואלה, ויינט ואנרג'י, ועד לערוצי טלוויזיה מתחרים בשעות הפריים טיים.

אזרחי מדינת ישראל  התעוררו ביום שני השבוע עם נצרת עילית והלכו לישון אתה בחצות. בשעה 6:30 בבוקר הם צפו בראש העיר רונן פלוט מדבר על הדברים הטובים שקורים בעיר ומתראיין בו זמנית לשתי תכניות הבוקר המובילות, אצל ניב רסקין ואברי גלעד. בהמשך קראו בעיתוני הבוקר כתבה שנמרחה על גבי שני עמודים ובאייפון מצאו הבזקים בכל אתרי החדשות עם שתי מילים נצרת עילית. כשנסעו ברכב, בדרך למקום העבודה ובחזרה, אזרחי ישראל לא יכלו להימלט מקולו של ראש העיר פלוט, שהתראיין במשך כל שעות היום ללא הפסקה בכל תחנות הרדיו: גל"צ, רשת ב', רדיו אמצע הדרך, רדיו דרום, קול חי, צפון ללא הפסקה, קול רגע ואפילו אילת והים האדום.

בסוף יום העבודה כשהגיעו לביתם ופתחו את הטלוויזיה הם ראו על המסך את ראש העיר פלוט מתראיין לתכנית של דב גילהר בתאגיד  ומי שניסה  להימלט ממנו וזפזפ  לערוץ 12 ראה גם שם את אותו פלוט מתראיין  בתכנית "שש עם עודד בן עמי". כן בו זמנית, בפריים טיים של שני ערוצים מתחרים.

אז אם נניח בצד את שאלת היתכנות מהלך שינוי השם, אם נעזוב כרגע את השאלה האם יתבצע או ייגנז,  דבר אחד כבר השיגה נצרת עילית השבוע והוא לא פחות חשוב שהרי כמה הזדמנויות יש לעיר קטנה להיות בראש סדר היום התקשורתי בהקשר חיובי?

כולי תקווה שפלוט יצליח במקום שבו נכשלו אחרים, הוא כבר הוכיח את יכולותיו  בשנתיים וחצי האחרונות כך שהסיכוי פועל לטובתו, אבל גם אם לא, גם אם בסופו של דבר לא יוציא לפועל את השינוי, יש לומר לזכותו שהוא לא חשש לגעת בתפוח האדמה הלוהט. במקום  לגלגל אותו הלאה לדורות הבאים פלוט לקח על עצמו לתקן את העוול ההיסטורי, במקום  לנוח על זרי 99 אחוזי התמיכה שקיבל בבחירות, בחר לעבוד קשה, כי זה מה שהוא יודע.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות