fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גירעון עיריית נצרת עילית: 70 מיליון שקל

בקבלת הפנים שציפתה ראש העיר הנבחר של נצרת עילית, רונן פלוט, היה הכל חוץ מתותים. תמונת המצב הכספית של העירייה, כפי שהוצגה על ידי רואה החשבון יעקב זיצר, הצביעה על גרעון כבד
רונן פלוט (צילום עצמי)
רונן פלוט (צילום עצמי)

כשראש עיר חדש נבחר, נהוג להציג בפניו דו"ח מפורט הסוקר את מצבה הכספי של הרשות אותה הוא מקבל לידיו. זוהי קבלת הפנים האמיתית של כל נבחר הציבור והיא זו שאמורה להתוות את דרכו לפחות בשלב הראשון. "הנדוניה נסגרת קודם כניסתו של ראש העיר לתפקיד", הסביר השבוע גורם בכיר בעירייה והשווה את ראש העיר והעירייה לחתונת של בני זוג , "הפגמים האמיתיים של הכלה מתגלים רק אחרי החתונה, במקרה של פלוט הוא ידע שיש פגמים הוא רק לא ידע כמה הם קשים וכואבים".

בפגישת עבודה ראשונה שקיים ביום חמישי שעבר עם רו"ח של העירייה, יעקב זיצר, הוצגה בפני ראש העיר הנבחר תמונת מצב קשה ביותר. הנתונים הצביעו על משבר כספי  שמתורגם לגרעון מצטבר של למעלה מ- 70 מיליון שקל  לעירייה ולחברה העירונית שבבעלותה.

נדוניה קשה. רונן פלוט (צילום עצמי)
נדוניה קשה. רונן פלוט (צילום עצמי)

פלוט שמע את הנתונים וסירב להתרגש, בעוד שהוא נראה נינוח למדי, אנשי המקצוע שישבו לצידו התנועעו על הכיסאות בחוסר נוחות. הם הסתכלו זה על זה בתמיהה ושאלו אם הוא באמת קולט את עומק הבור שאליו הוא נכנס. "אתה מבין שאתה מקבל רשות גירעונית וחברה כלכלית על סף קריסה טוטאלית", אמרו ואילו פלוט הנהן בראשו והשיב בחיוב. "הנתונים הם נתונים והתפקיד שלי  הוא לשנות אותם,להפוך את המינוס לפלוס.כמובן שהייתי רוצה לקבל עירייה מתוקנת עם מאזן תקין  ויתרות תקציב אבל זה לא המצב וזה לא נורא, אנחנו נדאג לתקן מה שצריך, בשביל זה בחרו בי", אמר.

פלוט אמר כי בכוונתו לגייס תקציבים מיוחדים ממשרדי ממשלה ומקורות חוץ עירוניים. "אני אופטימי כי אני יודע שזה אפשרי ושאנחנו יכולים. המצב של העירייה הוא לא גזירת גורל אלא פועל יוצא של רצף בעיות וחוסר יציבות שהייתה פה.  אין לי שום כוונה להסתכל אחורה, המבט מופנה קדימה לדרך החדשה שהבטחתי ובכוונתי לקיים, יש הרבה כסף שנמצא בחוץ וצריך להביא אותו, יש פוטנציאל כלכלי אדיר שלא נוצל ולא טופל כהלכה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות