fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעיריית בית שאן החלו באכיפה מוגברת של דוחות

שוקי פורטל, מנכ"ל העירייה: "עיריית בית שאן רואה חשיבות עליונה בשמירה על הסדר הציבורי. אכיפה קפדנית היא אינטרס עליון של ציבור התושבים. גיבשנו מדיניות אכיפה מסבירת פנים וסבלנית מחד אך יחד עם זאת, נחושה ובלתי מתפשרת
רכב חונה על המדרכה (צילום עצמי)
רכב חונה על המדרכה (צילום עצמי)

פקחים הפועלים מתוקף חוקי העזר של עיריית בית שאן ומטעמה החלו באחרונה באכיפת חוקי העזר ובהם, בין השאר, איסור על העמדה או החניית כלי רכב על מדרכות ואיסור העמדת והחניית רכבים תוך הפרעה לתנועה.

אחת מהרעות החולות בתחום התנועה העירונית היא חנייה באזורים אסורים המובילים לעיכוב תנועה, עומסים, עוגמת נפש ובמקרים רבים עד לסיכון הולכי רגל ונהגים. בתקופה הקרובה יתעדו צוות פקחים עבירות חנייה חמורות כגון חנייה על מדרכות ובמקרים בהם יש הפרעה מיידית לתנועה.

חנייה במקומות אסורים ועל מדרכות בפרט מהווה מטרד ואף מהווה סכנה להולכי הרגל, בעיקר להולכי רגל המסיעים עגלת תינוקות ולבעלי מוגבלויות, אשר רכבים החונים על מדרכות, מאלצים אותם לרדת לכביש ובכך להסתכן בפגיעה של מכוניות חולפות. אותם רכבים גם פוגעים במקרים רבים בשדה הראייה ועלולים להסתיר הולך רגל שמתכוון לחצות את הכביש, כלי רכב אחרים ועוד.

רכב חונה על המדרכה (צילום עצמי)
רכב חונה על המדרכה (צילום עצמי)

פקחי העירייה מחלקים בימים אלה מדבקות אזהרה ומכתבי התראה למשך תקופה קצובה בזמן לצורך הטמעת האיסורים השונים. החל מחודש אוקטובר יעבור מבצע האכיפה לשלב אכיפה נמרצת ותקיפה נגד מפרי חוק ויוטלו קנסות גם בגין עבירות אלה.  לאחר תקופה של אזהרות והתראות, יגלו הפקחים אפס סובלנות כלפי המפרים את החוקים ויטילו עליהם קנסות.

החומר המתועד, לרבות התראות ואזהרות שניתנו כבר בימים אלה לנהגים ולרכבים, מועבר להנהלת יחידת הפיקוח ברשות, שם דנים בחומרת העבירה ובוחנים מקרים יוצאי דופן לצורך גיבוש מדיניות. התיעוד צפוי לשמש את יחידת הפיקוח בעתיד, אם וכאשר יעברו עבירות נוספות באמצעות אותם כלי רכב.

מנכ"ל העירייה, שוקי פורטל הוסיף : "עיריית בית שאן רואה חשיבות עליונה בשמירה על הסדר הציבורי. אכיפה קפדנית היא אינטרס עליון של ציבור התושבים ובכלל. גבשנו מדיניות אכיפה מסבירת פנים וסבלנית מחד אך יחד עם זאת, נחושה ובלתי מתפשרת. השקענו במערך פיקוח יעיל שצפוי להיות מתוגבר כבר בעתיד הקרוב." ציין פורטל.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות