fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בנצרת עילית מאפשרים לקשישים להזדקן בכבוד

עיריית נצרת עילית הרימה את הכפפה ופתחה את שערי החברה הכלכלית שבבעלותה להעסקה ישירה, שלא באמצעות קבלן, של עשרות תושבים קשישים, שמקור פרנסתם היחיד הוא קצבת הזקנה של הביטוח הלאומי
העובדים החדשים בתמונה קבוצתית עם ראש העיר רונן פלוט (צילום ישראל פרץ)
העובדים החדשים בתמונה קבוצתית עם ראש העיר רונן פלוט (צילום ישראל פרץ)

העובד הצעיר ביותר שנקלט לאחרונה בחברה הכלכלית של עיריית נצרת עילית, חגג לא מכבר  60 והמבוגר עבר את גיל 82. העובדים החדשים בחברה שבבעלות העירייה, התקבלו לעבודה דווקא בגלל גילם המבוגר.  מאחורי קבלתם עומד מיזם חברתי ראשון מסוגו שיזם ראש העיר רונן פלוט, על מנת לאפשר גם לתושבים הזקנים להתקיים בכבוד. נקלטנו עד כה כמעט 100 עובדים בגילאי 60-80.

רוב המועסקים החדשים בחברה עלו  לארץ כשהיו בשנות ה- 50 לחייהם. בשל הגיל המבוגר וקשיי השפה התקשו למצוא עבודה קבועה ונדדו ממקום למקום. כשהגיעו לגיל פנסיה מצאו את עצמם ללא יכולת למצוא תעסוקה, אף לא מזדמנת, ומצד שני גם ללא מקור הכנסה פרט לקצבת המוסד לביטוח לאומי. "איך אפשר לחיות מ- 3500 שקלים בחודש?", שואל ולדימיר מוהילה בן 80,  "רק בזכות המשכורת מהעבודה בחברה הכלכלית אני מצליח לשלם את חשבון החשמל והמים וגם לחיות בכבוד".

העובדים החדשים בתמונה קבוצתית עם ראש העיר (צילום ישראל פרץ)
העובדים החדשים בתמונה קבוצתית עם ראש העיר (צילום ישראל פרץ)

פורקנסקי אנטול, בן 79, היה ברוסיה מהנדס אלקטרוניקה, אבל כשהגיע לארץ בגיל 60  לא היה לו סיכוי למצוא עבודה במקצוע "אז עבדתי בכל מיני דברים, אבל עכשיו אין לי פנסיה. אני צריך לחיות מקצבה של ביטוח לאומי וזה לא מספיק, כל הכסף הולך על שכר דירה".

מנכ"ל החברה הכלכלית שמעון גלרון אומר כי העובדים המבוגרים מועסקים בעבודות גינון, ניקיון ותחזוקה למשך מספר שעות בבקרים. "הם חרוצים,יש להם מוסר עבודה גבוה, משמעת עצמית והרבה כבוד למקום העבודה". מספר גלרון.

ראש העיר רונן פלוט שמוביל את המיזם החברתי מדגיש כי העסקת הקשישים מתבצעת באופן ישיר על ידי החברה עצמה ולא באמצעות קבלן. "העובדים מקבלים את מלוא הזכויות הסוציאליות כולל מתנות בחגים ודמי הבראה", אומר פלוט בתגובה ומציין כי המיזם מניב רווח לכל הצדדים, החברה מרוויחה עובדים מסורים, העובדים מרוויחים מקור הכנסה נוסף והעיר מרוויחה חוסן חברתי שאין יקר ערך ממנו".

פלוט קורא למעסיקים נוספים ולרשויות מקומיות להצטרף למיזם. "אילו יכולנו היינו מציעים להם מגוון רחב יותר של עבודות,לא רק גינון וניקיון", אומר פלוט אבל העובדים דווקא מרוצים "מי היה מאמין שאמצא מקום עבודה בגיל 78?", אומר משה ברוטניק "פתאום יש לי בשביל מה לקום בבוקר וכסף שנותן  לי לחיות בכבוד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות