fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בלאגניסט בבית הספר, חייל מצטיין בצבא

זהו סיפורו של יועד דהן מנצרת עילית * "אמא שלי הייתה מגיעה לפחות פעמיים בשבוע לבית הספר", הוא מספר * ״ידעתי שאני חייב להתבגר, לקבל את הסמכות שמעליי ולהתאים את עצמי למסגרת", הוא מסביר את השינוי שעבר
יועד דהן (צילום דובר צה"ל)
יועד דהן (צילום דובר צה"ל)

"אני שמח שזכיתי לשרת בתפקיד משמעותי שבו גם השתפרתי כבן אדם, וגם אני זוכה להגן על המדינה בגזרת הבקעה", אומר יועד דהן, "אני קורא לנערים כמותי לא לוותר על עצמם, הצבא זה המקום להתבגר. אל תוותרו על החוויה הזאת, ואל תתנו פחות מהכי טוב שלכם בתפקיד הכי טוב עבורכם", אומר סמל דהן, תושב נצרת עלית, סגן רב סמל פלוגתי, בגדוד לביא הבקעה.

יועד דהן (צילום דובר צה"ל)
יועד דהן (צילום דובר צה"ל)

גדוד ״לביא הבקעה״ הינו גדוד חי״ר קל, אשר הוקם השנה המשלב בתוכו לוחמים ולוחמות, הכפוף לחטיבת הבקעה והעמקים שבפיקוד המרכז. הגדוד הינו כוח גזרתי ייעודי אשר אמון על הביטחון השוטף בבקעת הירדן ועל ההגנה על גבולה המזרחי של מדינת ישראל. מטרת הקמת גדוד ״לביא הבקעה״ היא העמקת האחזקה המבצעית בגזרת הירדן לשמירה על ביטחון תושבי האזור והגנה על גבולות מדינת ישראל.

בתור תלמיד הוא מספר כי היה מאוד בעייתי, "אמא שלי הייתה מגיעה לפחות פעמיים בשבוע לבית הספר", הוא מספר, "המנהלת אף אמרה לה שצריך לפתוח לה כרטיס עבודה בבית הספר״, הוא נזכר.

יועד התגייס במרץ 2016 לחטיבת גולני, והוא מספר כי גם בצבא היה לו קשה לקבל מרות. על כן, הוא נפל בסוף המסלול של גולני הגיע לחטיבת הבקעה, והבין כי הוא חייב להשתנות: ״ידעתי שאני חייב להתבגר, לקבל את הסמכות שמעליי ולהתאים את עצמי למסגרת שבה אני נמצא".

יועד תפקד במשך חצי שנה כחלק מחוליית הפיקוד הקדמית של מפקד חטיבת הבקעה– תפקיד מחייב ולא פשוט, ועשה זאת בהצלחה. לאחר מכן, שאף להגיע לפלוגות הלוחמות התופסות בגזרת הבקעה, ושובץ מחדש כסרס"פ בלביא הבקעה.

בתור סרס"פ יועד אחראי על הלוגיסטיקה בפלוגה, על המשמעת ועל כך שהדברים יעמדו כמו שצריך. "מה שיפה בתפקידי החדש בעיניי", יועד אומר, "שאני הייתי הכי בעייתי מבחינת משמעת אם בצבא ואם בביה"ס וכיום התפקיד שלי הוא לבדוק שהכל עובד בפלוגה מבחינה משמעתית. בעיניי זה התפקיד הכי טוב שיכולתי לקבל וזו סגירת מעגל עבורי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות