fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיר שלמה בלי מענה רפואי בשעות הלילה

ראש העירייה החדש בבית שאן, רפי בן שטרית, הורה לתת מענה רפואי מיידי לתושבי העיר בשעות הלילה
בן שטרית עם משתתפי הפגישה (צילום: אבי אזולאי)
בן שטרית עם משתתפי הפגישה (צילום: אבי אזולאי)

את פגישת העבודה הראשונה שלו, ייחד ראש עיריית בית שאן רפאל בן שטרית להפעלת שירותי רפואת לילה בעיר. בפגישה שקיים בלשכתו בנושא זה השתתפו יורם סגל, מנהל מחוז הצפון של שירותי בריאות כללית,  ד"ר דורון אביטל, ראש מנהלת הרפואה של מחוז הצפון בכללית, יפה כהן מזכירת העירייה, שבתאי שמחי מנהל הלשכה לשירותים חברתיים ומוטי פחימה פרוייקטור מטעם העירייה להקמת מוקד רפואי לילי.

בן שטרית, הביע בפגישה מורת רוח על העדר שירות רפואי נדרש וחיוני זה וטען כי מצב בו אין מענה רפואי נגיש וזמין משעה 23:00 בלילה עד השעה 07:00 ביום המחרת הוא בלתי סביר ובלתי נסבל.

יצוין, כי כיום המענה היחיד שניתן למי מתושבי העיר הנזקקים לשירות רופא בשעות הערב ניתן על ידי חברת "ביקור רופא" שמספקת שירות בין השעות 19:00 ל- 23:00. במשך הלילה ובמהלך סופי שבוע ובחגים נותרים, למעשה, תושבי העיר ללא מענה רפואי בעיר.

רפי בן שטרית: " העדר שירות רפואי לילי ובמהלך שבתות וחגים לתושבי בית שאן הוא בלתי מוצדק ובעיקר בלתי נסבל. אין שום סיבה לשלול מהתושבים הנאמנים ל"כללית" זכות בסיסית זו. לא פעם אנשים נקלעים למצוקה  דווקא בשעות הלילה והעדר רופא נגיש וזמין דנה אותם לסבל ממושך. אעמוד בתוקף על מימוש הזכות שלנו לקבל שירות חיוני ונדרש זה בדיוק כפי שנהנים ממנו תושבי ערים גדולות על מנת שתושבי העיר יוכלו לישון בשקט בידיעה כי אם יזדקקו לשירות רפואי מיידי הוא יינתן להם".

מוטי פחימה אמר בישיבה שהמכרז אמור להסתיים בקרוב והמוקד אמור להיפתח בתוך 90 יום מרגע ההודעה על הזוכה. כיום מתוקצבים כ 1.4 מיליון שקל, כאשר הערכה היא לתקציב של 1.7 – 2 מיליון שקל בשנה לתפעול המוקד. "לא אתפשר על הפעלת המוקד רק בין שבע בערב לאחת עשרה בלילה. אעמוד על כך כי המוקד יאויש ויהיה זמין לתושבי העיר משבע בערב עד שבע בבוקר, לרבות בשבתות ובחגים", אמר ראש העיר.

בן שטרית עם משתתפי הפגישה (צילום: אבי אזולאי)
בן שטרית עם משתתפי הפגישה (צילום: אבי אזולאי)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות