fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית שאן:33 אחוז מהנהגים חונים בחניות נכים בניגוד לחוק

עמותת אור ירוק: "מניעת גישתו של הנכה לחניית הנכים הינה תופעה מכוערת, על הרשויות המקומיות ומשטרת ישראל להגביר את האכיפה כדי להרתיע הישנות מקרים שכאלו"
מצפצפים על החוק. חנית נכים (צילום: אור ירוק)
מצפצפים על החוק. חנית נכים (צילום: אור ירוק)

לקראת יום הנכה הבינלאומי, שיחול ב-3 בדצמבר, יצאו מדריכי קבוצות הנוער ומתנדבי מועדוני אור ירוק לבדוק האם הנהג הישראלי מכבד את החוק ואת בעלי המוגבלויות ומאפשר לנכים להחנות בחניות שהוקצו במיוחד עבורם. בבית שאן, בדקו המתנדבים שני חניונים, בהם 10 מקומות חניה לנכים. על פי הממצאים, מתוך 3 הרכבים שחנו בחניית נכים, לרכב אחד כלל לא היה תו נכה. המשמעות היא, כי 33 אחוז מהרכבים שנבדקו, חנו בחנית נכים בניגוד לחוק.

מצפצפים על החוק. חנית נכים (צילום: אור ירוק)
מצפצפים על החוק. חנית נכים (צילום: אור ירוק)

בטירת צבי הסמוכה, בדקו המתנדבים חניון אחד, בו ארבעה מקומות חניה לנכים. על פי הממצאים, רכב אחד חנה בחנית הנכים והוא נשא תו נכה כחוק.  הבדיקה שנעשתה בבית שאן, נערכה במקביל ב- 52 יישובים בכל רחבי הארץ. על פי כלל הממצאים הארצי, מתוך 566 רכבים שחנו במקומות חניית השמורים לנכים, 55 רכבים היו ללא תו נכה ו-15 רכבים עם תו שאינו בתוקף. המשמעות היא ש-12 אחוז מכלל הרכבים שנבדקו, חנו בחניית נכים בניגוד לחוק ומנעו את נגישותו של הנכה לחנייה. מדובר בנתונים מדאיגים אשר מצביעים על תופעה מכוערת שפוגעת בציבור הנכים בישראל.

על פי הממצאים, למרות שקיימת אכיפה בנושא בעזרת מתן קנסות נגד נהגים שחונים בחניות נכים, עדיין ניתן לראות מספר גבוה של נהגים שמתעלמים מן החוק. המשמעות היא, שבעלי מוגבלויות שמגיעים למקום ורוצים לחנות בחניית הנכים לא יוכלו לעשות זאת, ויאלצו לחנות במקום אחר שאינו מותאם להם.

עמותת אור ירוק: "מקום החניה השמור לנכה, אמור לענות על הצורך לאפשר לאדם הנכה להגיע למקום חפצו בקלות ובנגישות הדרושה. מניעת גישתו של הנכה לחנייה זו הינה תופעה מכוערת בין אם נעשית על-ידי נהג החונה במקום ובין על ידי גורם מפריע אחר. על הרשויות המקומיות ומשטרת ישראל להגביר את האכיפה כדי להרתיע הישנות מקרים שכאלו".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות