fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית שאן: ניצלו חיי אישה שסבלה מהתייבשות והיפותרמיה

כעבור שעתיים הראתה האישה סימני התאוששות והיא חזרה לאיתנה. האישה הודתה רבות לצוות המרפאה על הטיפול המסור
מרפאה
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה
ד"ר אילן גור
ד"ר אילן גור (צילום יח"צ)
אישה בת כ-30 הגיעה למוקד ביקורופא בבית שאן, מלווה בבני משפחתה. האישה סיפרה כי בשעות הבוקר המוקדמות היא איבדה את הכרתה למשך כמה דקות. בני משפחתה המודאגים העירו אותה והביאו אותה במהירות למרפאה. בבדיקה שנערכה לה במרפאה עלה כי חום גופה עמד על 33 מעלות. ד"ר זועבי אשר נכח במרפאה קבע כי היא סובלת מהתייבשות וירידה בלחץ דם אשר גרמה לגוף לאובדן חום.
צוות המרפאה בראשות ד"ר זועבי החלו לטפל באישה על ידי מתן עירוי נוזלים וחימום גופה עם שמיכות. כעבור שעתיים הראתה האישה סימני התאוששות והיא חזרה לאיתנה. האישה הודתה רבות לצוות המרפאה על הטיפול המסור.

ד"ר אילן גור, סמנכ"ל רפואי בביקורופא התייחס למקרה והסביר: "ברגע שקיימת ירידה בלחץ הדם, נוצר מצב בו יש פחות זרימת דם לידיים ולרגלים-מה שיכול לגרום לאובדן חום ולהיפותרמיה. צוות המרפאה פעל בצורה נכונה וזריזה והוציא את האישה ממצב מסכן חיים.

"אין ספק כי גם בתקופת החורף יש להקפיד על שתייה מרובה ואסור לזלזל באובדן נוזלים כמו הקאות ושלשולים. יש להקפיד לחמם את הבית ובמידה ומופיעה חולשה ויש חשד להתייבשות יש לטפל בכך במהירות ולא להזניח מתוך תחושה ש"זה יעבור" על מנת למנוע סכנת חיים כפי שהאישה הנ"ל הייתה שרויה בה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות