fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"בית שאן מצויה בפריחה שכמוה לא ידעה מעולם"

"כשתיאלם תרועת הפסטיבלים", כמאמר השיר, פסטיבל האביב שהיה מהמגוונים, השמחים והמלהיבים שידעה העיר אי פעם, שהלהיבה את המוני תושבי בית שאן, מקטן ועד זקן, וגם את תושבי הישובים השכנים, תחל מערכת בחירות לראשות העירייה בחודש אוקטובר השנה. בן שטרית משוכנע שיביס כל יריב שיתמודד מולו
רפי בן שטרית (צילום דוברות העירייה)
רפי בן שטרית (צילום דוברות העירייה)

ראש עיריית בית שאן בארבע שנים וחצי האחרונות, רפי בן שטרית, מביט לאחור בסיפוק ובגאווה, ולפנים- בתקווה. מי שביקר בבית שאן בשנים האחרונות יכול להתרשם, בראש ובראשונה, מתנופת הבנייה העצומה המתרחשת בה. שכונות חדשות נבנות. רכבת העמק קיצרה את המרחק מהמרכז לפריפריה. מפעלים חדשים מוקמים באזור התעשייה פארק צבאים.   באביב 2018 העיר בית שאן בפרט והעמק בכלל חווים פריחה. זה עתה הסתיים פסטיבל האביב המוצלח בתולדותיה. עשרות אלפי אנשים נהנו מאירועים תרבותיים בחול המועד פסח.

על אף הפניית הכתף או העורף של אחדים משרי הממשלה (חברי הליכוד) נהנה בן שטרית מקשרים חמים והדוקים עם ידידו שר האוצר, משה כחלון, אשר לפני חודשים אחדים הצטרף בן שטרית אל מפלגתו, כולנו. גם עם שר הכלכלה, אלי כהן, יש לו קשר מצוין. כך או כך שוקד ראש העיר על השגת תקציבים לפיתוחה.

רפי בן שטרית
רפי בן שטרית צילום: באדיבות העירייה

בן שטרית, 52, נשוי ואב לחמישה ילדים, לא נח לרגע. הוא לא רואה בהגשמת חלום חייו- כיבוש ראשות העיר בית שאן- סיבה לנוח על זרי דפנה. במאמץ ממוקד, נחוש ועקבי, הוא שואל עצמו ואת האנשים הקרובים לו מה עוד צריך ואפשר לעשות למען רווחת התושבים. הוא לא רק צופה פני עתיד- הוא גם רואה אותו בעיני רוחו, מתכנן ויוזם. "בשנת 2035 בית שאן תמנה, ב"ה כ- 28.000 תושבים. זאת תהיה עיר ואם בישראל. עיר יפה, מודרנית, שמעניקה שירותים ברמה גבוהה, עצמאית מבחינה כלכלית. עיר שמנהלת את ענייניה ללא הישענות על משרד הפנים. הכנסותיה הגדולות יאפשרו תנופת פיתוח ושגשוג של שכונות ותיקות לצד שכונות חדשות. יהיו בה עשרות מפעלים שיספקו מקורות הכנסה לתושבי העיר המנהלת חיי תרבות עשירים ומגוונים. בית שאן תהיה עיר תוססת, עיר תיירות מובהקת הראויה לשמה".

כבר בראשית הדרך ייעד וסימן את החינוך כתחום, שבו ישקיע את מירב המאמצים. "אנחנו רושמים זינוק חד בהישגים. ממוצע בגרות בשנת תשע"ו עמד על מעל 72%. מספר הזכאים לתעודת בגרות בתשע"ח צפוי להגיע למספר שיא בכל הזמנים – 85 אחוזי זכאים לבגרות. בנוסף, הכפלה של מספר התלמידים הניגשים לבחינת בגרות איכותית, כלומר חמש יחידות באנגלית ובמתמטיקה, השקעות מאסיביות בתשתיות חינוך: שיפוצים, שדרוגים, טיפוח סביבה לימודית נאה, מחשבים וטכנולוגיה, חינוך להישגיות ולמצוינות".

נושא מרכזי נוסף , אשר ראש העיר מייחס לו חשיבות רבה הוא הקמתם של מפעלים שיהוו לא רק עוגן כלכלי חשוב אלא גם מקור לתעסוקה. "אני מסמן כבר כיום V על נושא זה בסיפוק רב. לא פחות מ- 56 מפעלים קמים ויוקמו בפארק התעשייה צבאים בטווח הזמן של שנתיים עד שלוש הקרובות. מפעלים אלה אושרו בוועדות האכלוס על ידי משרד הכלכלה, חלק גדול מהם קיבל כבר את כל האישורים וההיתרים להתחלת הבנייה. ההצלחה שלנו בתחום הבאת עשרות מפעלים היא הצלחה פנומנאלית, חסרת תקדים, בלתי נתפסת בעליל, אבל היא מציאות. אני מזמין כל תושב בעיר להגיע לפארק צבאים ולחזות במו עיניו במהפכה שמתחוללת במקום".

"בשנים האחרונות מתחוללת מהפכת דיור בבית שאן" אומר בן שטרית. כ- 600 יחידות דיור נבנו ובתכנית לבנות עוד כ- 300 בשכונת האקליפטוס החדשה, מתוכה 141 דירות במסגרת מחיר למשתכן.   קידמנו תכנית לשכונה חדשה, דרום מזרחית לכיוון קיבוץ עין הנציב, לשכונה זו נקראה על שם יצחק שמיר ז"ל, ראש הממשלה שעבר. בשכונה זו ייבנו 1700 יחידות דיור מתוכן 300 יחידות במסגרת 'בנה ביתך'.

הוא מצוי בעיצומה של השנה החמישית לכהונתו כראש עיר, זמן מספיק כדי לאפיין את התפקיד. "תפקיד ראש העיר הוא התפקיד המעניין והמאתגר ביותר שקיים בכלל ובשירות הציבורי בפרט", אומר בן שטרית   אני רואה בו את תפקיד חיי, נהנה מכל רגע, אין יום שאנחנו לא מחדשים ומתחדשים ואין דבר שממלא אותך סיפוק גדול יותר מהתחדשות של דברים שאתה רואה אותם לנגד עיניך".

בן שטרית מודה ומתוודה כי ראשות עיר היא מפעל חיים שלו. "הכנסת לא קורצת לי. אני לא שואף ולא מכוון אליה. ראש עיר הוא מימוש עצמי והמאוויים האישיים שלי. הוא מפעל חיים במובן של עשייה למען הכלל. המחויבות שלי לעיר ולתושביה היא טוטאלית. זה משהו שמפעל

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות