fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית שאן: העירייה מבקשת להפחית שיעורי ארנונה

הבקשה הוגשה בחתימת ראש העיר לשר האוצר ושר הפנים המוסמכים לדון בה. בן שטרית: הבקשה מתאפשרת הודות לשיפור הדרמטי במצבה הפיננסי של העירייה.
ראש עיריית בית שאן רפי בן שטרית
רפי בן שטרית (צילום: עצמי)

ראש עיריית בית שאן רפאל בן שטרית, פנה השבוע לשר האוצר, משה כחלון ולשר הפנים, אריה דרעי, בבקשה בלתי שגרתית להפחתת שיעורי הארנונה. מכתבו של בן שטרית בא בעקבות הודעת משרד הפנים לפיה שיעור הארנונה בכל ארץ יעודכן בשנת 2018 בכ – 2.18% (שיעור עדכון גורף החל על כל הרשויות המקומיות).

במכתבו, מפנה בן שטרית אל נהלי משרד הפנים המאפשרים במקרים חריגים לדרוש העלאה חריגה או הפחתה חריגה של שיעור הארנונה.

ראש עיריית בית שאן רפי בן שטרית
רפי בן שטרית (צילום: עצמי)

מדי שנה מוגשות למשרד הפנים עשרות בקשות חריגות, רובן ככולן להעלאת שיעורי ארנונה שמטרתן, בד"כ, שיפור מצבן של רשויות הנתונות במצב פיננסי רעוע. בקשתו של בן שטרית, יוצאת דופן במובן זה שכן היא מבקשת דווקא להפחית את שיעור הארנונה לתושבי בית שאן.

בן שטרית מנמק את הנסיבות המיוחדות המאפשרות את הבקשה, בין היתר, בשיפור הדרמטי במצבה הפיננסי של הרשות ובדו"חות כספיים הצופים איזון תקציבי מבלי להזדקק להעלאה אותה קבעה הממשלה. "אנו מצביעים בגאווה על הצלחת התכנית, עמידה ביעדיה ואיזון תקציבי שכבר נראה באופק הקרוב ללא צורך ומבלי להסתמך כלל לתוספת כתוצאה מהעדכון הצפוי", ציין בן שטרית בפנייתו לשרים דרעי וכחלון.

בפנייתו לשרים מבהיר עוד בן שטרית שהנסיבות המיוחדות בבית שאן לרבות העובדה כי בתוך תקופה קצרה ניכר שיפור עקבי במצבה הפיננסי של העירייה, "אכן מקיימים את אותן נסיבות מיוחדות המאפשרות ומצדיקות הפחתת וביטול ההעלאה האוטומטית ואי החלתה על תושבי בית שאן".

בכיר במשרד הפנים מסר לכתבנו כי: "מדובר בבקשה חריגה במיוחד. בד"כ הבקשות לעדכון תעריף חריג הן דווקא להעלאת ארנונה. הבקשה שמוכיחה את הצלחת יישום תכנית ההבראה הן ע"י משרד הפנים והן ע"י העירייה תעבור לבחינה מקצועית".

ראש עיריית בית שאן הוסיף: "אני גאה להיות חריג ויוצא דופן בעניין הזה. הבטחתי בשנה שעברה שמיד עם איזון הרשות, נפעל להקלה על התושבים. אני שמח שהגענו לכך מוקדם מהצפוי".

בעירייה הבהירו כי במידה והבקשה תדחה ולא תאושר, סכומי העדכון ייועדו להשקעה בתושבים באופן ישיר באמצעות הגדלת תקציבי המלגות והחינוך.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות